Ga naar inhoud

commando SSD harde schijf


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik overweeg om een OCZ Agility 3 SSD aan te schaffen van 120 GB. Hierop wil ik Windows Vista installeren en alle verdere programma's. Mijn traditionele harde schijf wil ik dan gebruiken voor opslag. In Windows 7 wordt gesproken over het commando TRIM. Dit om de SSD snel te houden. Is dit Trim-commando alleen nodig bij 2 SSD schijven of ook bij één. Nog een vraag is: Beschikt Windows Vista ook over dit commando en zo ja werkt het dan automatisch, moet het elke keer handmatig worden gegeven of zijn er bepaalde instellingen voor nodig. Als Vista dit commando niet heeft hoe haal je dan de overbodige gegevens weg en hou je op die manier de SSD snel (en schoon)? Graag zou ik hierop een antwoord willen ontvangen. groet Sjors.
Link naar reactie
Vista ondersteunt geen trim. Trim is ook niet iets wat je zelf opstart, het is er of het is er niet. Als je ssd trim ondersteunt en je gebruikt windows 7, dan wordt trim automatisch toegepast. OCZ drives doen zelf wel aan garbage collection, wat een vergelijkbare functie heeft. Maar je hebt wel kans, dat de prestatie na verloop van tijd daalt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...