Ga naar inhoud

Laptop steeds weer naar fabrieksinstellingen moeten zetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een HP laptop van een paar jaar oud. Een paar maanden geleden begon deze vaak vast te lopen tijdens het opstarten en uiteindelijk startte hij helemaal niet meer op. Heb m toen naar de fabrieksinstellingen gezet met HP recovery, maar dit werkte maar een aantal weken, had toen weer hetzelfde probleem. Ik heb mijn laptop nu ondertussen al vier keer naar de fabriekinstellingen gezet (waarbij hij het daarna dus wel steeds een poos goed deed). Ik heb het idee dat het probleem misschien ligt in bepaalde updates die automatisch worden geinstalleerd en dat mijn laptop daarom moeite met opstarten krijgt. Zou dit kunnen? Is er iets dat ik hieraan kan doen? Andere tips? Het gaat dus om een HP 6730B met intel Celeron en Windows Vista. Bedankt!
Link naar reactie
Zijn je ventilatie openingen schoon?? Om de drivers te testen zou je eens op de site van HP.com kunnen kijken onder t nummer van je laptop. Als er bekende issues zijn, publiceert HP die meestal braaf. Anders een mailtje naar hen sturen. Om de drivers te testen qua Up-to-date zou je bv Drivermax eens kunnen gebruiken, dat kijkt welke drivers evt out of date zijn. Aan joiu de keuze om die al of niet bij te werken
Link naar reactie
[quote:c0ed870757="Anjo"]Zijn je ventilatie openingen schoon?? Om de drivers te testen zou je eens op de site van HP.com kunnen kijken onder t nummer van je laptop. Als er bekende issues zijn, publiceert HP die meestal braaf. Anders een mailtje naar hen sturen. Om de drivers te testen qua Up-to-date zou je bv Drivermax eens kunnen gebruiken, dat kijkt welke drivers evt out of date zijn. Aan joiu de keuze om die al of niet bij te werken[/quote:c0ed870757] Bedankt! Ik ga eens op de website kijken en me verdiepen in het testen van de drivers. Maar zou het echt aan de ventilatie kunnen liggen, denk je? Ik hoor m niet brommen als hij aanstaat, dus het lijkt me dat ze wel (redelijk) schoon zijn.
Link naar reactie
Je zou ook eens wat hardware kunnen testen, zoals geheugen met memtest, en harddisk met de diagnosetool van de fabrikant. Beide kunnen beschadiging van bestanden veroorzaken, waardoor het systeem langzamerhand minder stabiel wordt. Is vista overigens wel volledig up to date, dus inclusief alle service packs en updates daarna? Is het systeem goed beveildigd met firewall en antimalware?
Link naar reactie
Vista wordt steeds automatisch geupdate nadat ik naar de fabrieksinstellingen heb gereset. Ik heb even gekeken en ze nu handmatig alvast gedownload. Die checks heb ik wel eens geprobeerd, met als resultaat dat mijn laptop weer vastliep, dus geen resultaat. Maar misschien moet ik het nu even proberen, nu mijn laptop nog wel goed werkt (laatste reset was gisteren). Als dit allemaal niet werkt, ga ik maar eens iemand zoeken die even naar mijn laptop kan kijken. Ik ben zelf nogal een leek op dit gebied :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...