Ga naar inhoud

Windows upgrade


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey, ik ben nieuw op dit forum maar ik heb meteen een vraag over windows upgrade. Ik heb namelijk nu een pc maar ik wil een nieuwe kopen over een aantal weken op deze oude pc draait windows XP en ik heb gelezen dat je je een windows upgrade kan kopen waarbij hij je besturingsysteem van XP naar 7. Kan ik de windows op mijn oude hdd upgraden naar windows 7 die hij dan installeerd naar mijn nieuwe snellere hdd??? Dit omdat er een aanzienelijk verschil is in prijs tussen de volledige versie en een upgrade versie van windows. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hierbij. Sorry voor de mogelijke spelfouten door dyslexie.
Link naar reactie
Een OEM versie heeft niets met upgrade versie of niet te maken. Een OEM versie is bedoeld voor bij nieuwe systemen. Als je dus geen nieuwe hardware koopt mag je geen OEM versie gebruiken. Een videokaart vervangen maakt overigens niet uit bij een OEM versie. De versies die op slim.nl staan zijn gewone normale versies (dus geen OEM). Je kan wel gewoon direct van XP naar windows 7 upgraden, alleen je krijgt dan wel een gehele schone installatie. Met andere woorden je zal je programma's opnieuw moeten installeren en je bestanden moeten backuppen. Voor de upgrade versie heb je wel een legale XP nodig, en let op de taal, als je nu NL versie hebt dan moet je ook een NL upgrade kopen.
Link naar reactie
Het is voornamelijk gekoppeld aan het moederbord. Maar zelfs al vervang je dat, dan is windows nog wel weer te activeren. Dat moet dan waarschijnlijk even telefonisch. Zolang je dat niet tientallen keren probeert, doen ze daar niet moeilijk over. Een upgrade versie is overigens wel schoon te installeren, met enige kunstgrepen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...