Ga naar inhoud

Opstarten in een verkeerde datum /jaar toestand


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo vrienden, Mijn Desktop PC met een Windows 7 besturingssysteem start de laatste tijd vaak op in een onjuiste datum/jaar positie. De aangegeven datum is steeds 01-01-2002. Ik heb er van alles aangedaan om de juiste datum te resetten en te syngroniseren met een internet server. Het opstarten stagneert dan ook met een 'COMM wrong' melding en moet er een keuze gemaakt worden uit een F1 of F2 knop. (BOIS scherm of doorstarten naar Windows) Soms gaat het een aantal malen goed, maar dan springt hij weer terug in de 01/01/2002 positie met de nodige opstartstoring. Opnieuw installeren van WIN 7 helpt ook niet, wanr daarvoor is de reeds geinstalleerde versie al té veel bijgewerkt en nieuwer dan het orgineel, dus lukt dat ook niet. Wat kan ik nog doen?
Link naar reactie
Je moet in je bios de datum goed zetten. dus ipv doorstarten moet je op F2 drukken. Dan kun je de data en tijd goed zetten. Als hij daarna nog steeds problemen geeft moet waarschijnlijk de bios batterij vervangen worden. Die melding van F1 of F2 moet je niet zien als storing, maar als een waarschuwing dat je bios niet goed staat ingesteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...