Ga naar inhoud

MSWord2003 vraagt bij start om sluiten van Dialoogvensters


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort krijg ik bij het dubbelklikken op een ".doc" bestand om dat door MS Word2003 te laten openen, de Foutmelding: "De opdracht is niet beschikbaar omdat er een Dialoogvenster open staat. Klik op OK en sluit alle dialoogvensters om door te gaan". WORD wordt dus wel opgestart, maar toont een leeg scherm met bovengenoemde foutmelding. Klik ik vervolgens op OK of op het rode kruisje van de melding, dan verdwijnt die en opent het gevraagde document gewoon, en werkt alles verder weer normaal. Ik heb Office2003 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, inclusief SP3: dat had geen effect... Toen ben ik met Systeemherstel een paar dagen teruggegaan. Dat loste het probleem op! Toevallig moest ik kort daarna m'n Norton Internet Security abonnement verlengen en jawel het probleem was weer terug... Ik heb toen MS Support.dot geïnstalleerd en m.b.v. de Utility daarvan alle gegeven mogelijkheden geprobeerd (registersleutel 'Data' van Word verwijderen, etc.) Maar ook dat had geen effect... Graag een suggestie om dit hinderlijke gedoe kwijt te raken! PS Ik had de vraag (minder uitvoerig) ook al bij 'Software anders' gesteld, maar daar krijg ik geen enkele reaktie op. Vandaar dat ik het hier nog eens probeer...
Link naar reactie
@Rosturp Hartelijk dank voor de hint! Ik moet volgens MS het bestand OfficeAV.dll renamen naar OfficeAV.old Dat lukt me echter niet omdat daarvoor Administrator rights vereist zijn. Maar... ik ben de enige gebruiker en volgens 'GebruikersAccounts' tevens de Administrator. Het lukt ook niet de rechten van het bestand te wijzigen. Kortom ik zie geen kans tot hernoemen. Heeft u misschien ook daar nog een oplossing voor? Bij voorbaat alvast mijn hartelijke dank!
Link naar reactie
[quote:5fc35d2db3="dias"]Dat lukt me echter niet omdat daarvoor Administrator rights vereist zijn. Maar... ik ben de enige gebruiker en volgens 'GebruikersAccounts' tevens de Administrator.[/quote:5fc35d2db3]Windows versie? Misschien omdat Norton nog actief is, dus die eerst deactiveren. Anders lukt het misschien vanuit "Veilige Modus". Voor Windows XP is dit bij het opstarten op de toets F8 tokkelen.
Link naar reactie
[quote:3062f28a96="dias"]En daarmee ben ik die vervelende foutmelding nu kwijt![/quote:3062f28a96]Mooi :D Bedankt voor het melden. Ik heb nog in de FAQ van Norton.com gezocht, maar geen hit op dat bestand. Misschien dat je er zelf een e-mail aan waagt.... Eventueel dat een handeling uit het volgende MS KB iets oplevert. http://support.microsoft.com/kb/329820
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...