Ga naar inhoud

Verborgen taakbalk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo. Sinds een tijdje is na een herstart van mijn pc iedere keer de taakbalk verdwenen. Kennelijk wordt door een of ander programma automatisch het vakje 'taakbalk verbergen' aangevinkt. Als ik het vinkje weghaal is het probleem opgelost. totdat ik de pc uitschakel en weer opstart. Ook de bureaublad achtergrond is overigens na iedere herstart verdwenen. Iemand een idee hoe e.e.a. op te lossen? Bedankt alvast.
Link naar reactie
taakbalk: ik durf het bijna niet te vragen, maar je klikt toch wel eerst op toepassen en dán op ok als je een wijziging aanbrengt in de eigenschappen...? waarom bureaubladachtergrond verdwijnt zou ik niet weten.. is je pc laatstelijk nog eens volledig gechecked met een uptodate virusscanner en uptodate malwarebytes? welk besturingssysteem gebruik je?
Link naar reactie
Ik denk niet dat dit in het bios wordt opgeslagen... Als die batterij leeg is krijg je volgens mij alleen problemen met de systeemklok en dergelijke. Heb je al bij de lijst van programma's die met windows opstarten gekeken? Start->Type in de zoekbalk "msconfig" en dan op enter->tabblad "Opstarten" Hier zie je programma's die met windows starten. Misschien is het het proberen waard om eens alles uit te vinken behalve de echt nodige dingen zoals het besturingssysteem, virusscanners en touchpadrotzooi als je dat gebruikt. Dan kun je in ieder geval controleren of het een (onschuldig) programma is.
Link naar reactie
[quote:fb1d815a8b="wesleyweerts"]Mogelijk worden de instellingen niet opgeslagen omdat de CMOS batterij (biosbatterij) leeg is, vervang deze (het is het proberen waard voor die paar euro) en kijk of het probleem verholpen is.[/quote:fb1d815a8b] Dit heeft niets met bios te maken natuurlijk. Ik zou eens een hijack logje maken en die in de rubriek beveiliging zetten. Dit klinkt meer als een trojan of iets dergelijks.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...