Ga naar inhoud

Back up en herstelschijf Vista


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij Windows 7 heb je de mogelijkheid zelf een herstelschijf te branden voor als de PC crashed. Bij Vista blijkbaar niet? Hoe kan ik dan een dergelijke schijf of kopie van het systeem maken? En hoe kan ik (het liefst ALLE) emails in Windows Mail backuppen? Is dat al standaard bij de normale windows backup en hoe doe ik het handmatig?
Link naar reactie
[quote:f359876ba8="RVKL"]Bij Windows 7 heb je de mogelijkheid zelf een herstelschijf te branden voor als de PC crashed. Bij Vista blijkbaar niet? Hoe kan ik dan een dergelijke schijf of kopie van het systeem maken? En hoe kan ik (het liefst ALLE) emails in Windows Mail backuppen? Is dat al standaard bij de normale windows backup en hoe doe ik het handmatig?[/quote:f359876ba8] Beste RVKL, In Windows Vista zit wel degelijk een functie om een back-up te maken van je bestanden en mappen, Windows kun je altijd herstellen door de bij aankoop meegeïnstalleerd D:/ schijf, deze schijf is een back-up voor je Windows bestanden, echter staat op deze schijf geen back-up van je bestanden en afbeeldingen, deze kun dien je zelf te maken (http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/producten/wvbackup.aspx). Voor het backuppen van uw berichten in Windows Mail zie volgende link: http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/veiligheid/windowsmail_backup.aspx.
Link naar reactie
[quote:8acfb8a1bf="wesleyweerts"][quote:8acfb8a1bf="RVKL"]En als ik zo'n CD niet heb gekregen (is volgens mij zo)?[/quote:8acfb8a1bf] Misschien niet helemaal duidelijk in mijn uitleg, maar ik heb het over een partitie, op deze partitie staat een back-up voor het herstel van Windows, je hebt hiervoor geen CD voor nodig.[/quote:8acfb8a1bf] Er zijn meerdere redenen om niet op de D-partitie te vertrouwen, maar ik vind het sowieso onhandig omdat het me ruimte en vooral een partitie kost. Maar voor de duidelijkheid: [b:8acfb8a1bf]Nee[/b:8acfb8a1bf], je kan in Vista niet een recovery disc maken. Dit schijnt wel in de Beta's van SP1 gekund te hebben, maar dit is later verwijdert. Maar ik denk dat Windows Vista ook hersteld kan worden met een Windows 7 recovery disc. Tools zoals bootrec(voor de bootloader) werken sowieso voor andere Windows-versies. Wat de e-mails betreft: http://support.microsoft.com/kb/980534
Link naar reactie
met acronis true image kun je een backup van je c schijf maken met alle programma's op een externe schijf of een aantal dvd's.... is wel een momentopname op dvd's ..... een backup op een externe schijf kun je "bijwerken" en kun je dus up to date houden. Voor de veiligheid kun je twee backups maken.. eentje die je maandelijks bijwerkt en eentje op een aantal dvd's zodat je altijd terug kan naar een redelijk compleet systeem...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...