Ga naar inhoud

2 vragen over vormgeving Windows 7 Home Premium 64bit


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 vragen over het uiterlijk van Windows 7 Home Premium 64bit: 1) Hoe krijg ik alle websites beeldvullend op een full hd beeldscherm van een laptop? Ik krijg op Windows XP alles wel beeldvullend, maar in Windows 7 wordt alles of naar links uitgelijnd of gecentreerd met witte vlakken aan elke kant. 2) Hoe krijg ik in Windows 7 een duidelijke afscheiding tussen titelbalk en menknoppen zoals weergegeven in onderstaande afbeelding? http://imageshack.us/photo/my-images/838/blauwetitelbalkwindowsx.jpg/
Link naar reactie
De eerste vraag snap ik niet helemaal denk ik. Sommige dingen in een website kunnen niet verbreedt worden, zoals dit forum. Maar dat ligt aan de website, niet aan de browser en zeker niet aan windows. De zwarte balk met het CT logo wordt automatisch aangepast door de browser, als dat zo geprogrammeerd is. Als je nu bijvoorbeeld dit scherm dunner maakt, zul je zien dat de balk tot een bepaalde grootte krimpt, zonder dat er een scrollbar verschijnt. Wanneer je het venster echter zo klein maakt dat het kleiner is dan de door de programmeur aangegeven grootte, dan komt er pas een scrollbar. Dat centreren gebeurt dus omdat de website een bepaalde breedte heeft, en soms is er geprogrammeerd dat iets door moet lopen als er meer ruimte is, en soms niet. Daar kun jij zelf niets aan veranderen. Althans, je kan de pagina opslaan en de code bewerken, maar dat is geen echte oplossing. Je kan natuurlijk altijd inzoomen, maar dat geeft geen voordeel in het gebruik omdat je dan letterlijk alles vergroot. Er passen dan bijvoorbeeld niet meer letters in de totale breedte van een forumpagina, want die worden meevergroot. Maar ik weet niet of dit antwoord geeft op de vraag. Wat de tweede vraag betreft, ik denk niet dat dat gaat lukken. Programma's zoals in het voorbeeld FF, gebruiken een api om het "glass", waar de taskbar en de vensterranden van gemaakt zijn, te "verlengen" in de applicatie. Ik zou niet weten hoe je daar tussen kan komen. Of je moet in de source van FF gaan zitten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...