Ga naar inhoud

Systeemherstel Windows 7.. Help!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer een systeemherstel uit te voeren maar ik kom niet verder. Ik kreeg Windows niet opgestart, ben vanuit de Windows-cd opgestart en kan nu niet verder (zit in het menu opties voor systeemherstel). Ik heb geen systeeminstallatiekopie en ook niet zoveel verstand van computers. Ik ben echt radeloos, ben al uren aan het prutsen, help, iemand.. Ik moet vanavond iets inleveren wat op de computer staat maar ik ben nu al op een punt dat al die bestanden me niets meer kunnen schelen als ie het maar weer doet.
Link naar reactie
als je opstart van een installatie cd van windows 7 krijg je vanzelf een zgn reparatie console in beeld je kunt dan kiezen voor de (volgensmij) bovenste optie om het opstarten te repareren.... dus eigenlijk moet je iemand zoeken die een installatie cd heeft van windows 7.. een mbo of hbo student heeft de optie meestal om windows 7 gratis te downloaden....
Link naar reactie
Paar uur is overdreven... zou niet zo lang moeten duren... dus is er wat anders mis.... wanneer je windows 7 opnieuw installeert [b:5fa6909f71]en hij herkent nóg een windowsinstallatie op je schijf[/b:5fa6909f71] dan plaatst ie de belangrijke windowsmappen (de oude) in een backupmap en zou je ze niet verliezen... dan moet je tijdens de nieuwe installatie niet kiezen voor formatteren.... Een betere optie is een windows-live versie op een cd om daarvanaf te starten en naar het bestand te zoeken wat je nodig hebt of er een harde schijf bij zetten en daar een nieuwe windows versie op installeren en vervolgens de tweede schijf er weer bij plaatsen en deze vanaf de nieuwe windows versie te benaderen... maar dat gaat teveel tijd kosten lees ik in je noodkreet...[/b] als je niet in limburg zou wonen kwam ik je helpen... :wink:
Link naar reactie
Ik heb die computer net drie maanden. Adresje aangeraden door kennissen, volgende keer gewoon in de winkel een computer kopen, wat een ellende zeg! Nou, de Setup was gestart maar nu zegt ie dat ik de computer normaal moet opstarten en dan pas Windows kan 'upgraden'. Maar ik kan de computer niet normaal opstarten.. Nog meer tips? Ideeën? Of zal ik hem gewoon uit het raam gooien? (zo voel ik me) Ik moet dit toch kunnen? Als die knommelaars die dat ding in elkaar gelijmd hebben het kunnen, kan ik het toch zeker? (met een beetje hulp)
Link naar reactie
Als de pc nog maar 3 maanden oud is zal de schijf niet echt stuk zijn denk ik en is het probleem alléén maar windowssoftware.... als je zo'n rare fout boodschap krijgt vind ie in ieder geval "een" windows versie... alleen ben ik bang dat je pc niet is geïnstalleerd met de cd/dvd die je nu gebruikt omdat je pc het ziet als een andere versie waarmee je de geïnstalleerde versie wilt updaten...... ben toch echt bang dat je iemand in je buurt moet opzoeken die er verstand van heeft... anders zie ik het niet lukken.... Dus roep maar even zachtjes help in de buurt... enne zoals gebruikelijk heb je geen garantie op de software dus teruggaan naar de leverancier van de pc heeft denk ik geen zin...
Link naar reactie
Ik heb de computer bij iemand thuis (nieuw maar zelf in elkaar gezet, soort van merkloos dus, of heel veel merken, 't is maar hoe je het bekijkt) gekocht en heb de kast daar net even door de brievenbus geduwd.. ik kan hem morgen of overmorgen weer ophalen, essay opsturen gaat dus niet meer lukken vanavond.. Echt een slechte smoes trouwens: "m'n computer is gecrashed.." Maar dit keer echt waar... Bedankt voor de hulp..
Link naar reactie
...Goede beslissing hoor.... want anders had de pc vannacht buiten geslapen en jij misschien helemaal niet ... Je hebt naar mijn mening dus een goede pc gekocht hoor... losse onderdelen (mits de goede) zelf samenstellen en bouwen levert meestal een betere pc op dan een complete kopen ...Ook de software wordt dan meestal wat beter erop gezet.. Merk-pc's (de goede uitgezonderd) geven meer problemen gezien de hoeveelheid die ik meestal op mijn bordje krijg.. vooral Packard Bell, Medion en Acer zou ik nooit kopen... een Dell, HP, Alternate of Asus is niks mis mee... en zijn aan de binnenkant ook samengesteld uit allerlei merk onderdelen. Misschien een goed idee om met een programma als Acronis True Image straks even een image te maken op twee DVD's van je weer goed werkende systeem om later als ie weer een keer dienst weigert de oude situatie zo terug te kunnen zetten... (en een externe harde schijf voor je documenten... kun je op een andere pc zo weer verder werken... maar dat is een open deur....) succes met je essay... (de trein heeft ook altijd vertraging toch?) :wink:
Link naar reactie
Mocht je voortaan weer bestanden nodig hebben, gebruik dan even een live-cd of USB-stick, zoals die van ubuntu: http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download Je hoeft niks te installeren, klik gewoon op "ubuntu uitproberen", en dan kun je de bestanden gewoon ergens anders heen kopiëren. Ik raad je ook aan om voor de volgende keer een herstel-cd te branden. Dit kan in het configuratiescherm. Dan heb je in ieder geval de goede cd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...