Ga naar inhoud

windows voor de gek houden?


anoniem

Aanbevolen berichten

In de tijd van de overgang van 98 naar XP kon je windows voor de gek houden. Je kon in het register van XP een aanpassing maken zodat het dacht dat je met 98 draaide. Ik vraag mij af of zoiets ook zou kunnen bij een 32 - 64 bit versie? Ik draai windows 7 ultimate 64 bit. Echter heb ik de ene na de andere uitdaging om mijn VSTI's aan de praat te krijgen. Iets wat in een 32 bit versie probleemloos verloopt. Echter met 32 bit heb ik maar 3,5 GB geheugen ter beschikking. Leuke uitdaging zeker? Zou dat hele geheugen gezeur met ubuntu of linux tot het verleden behoren? of ben ik overgeleverd aan de griefe van windowwwwzzzzzzz
Link naar reactie
Ik heb ook Window 7-64 en ik ben tot nu toe geen enkel Windows programma tegengekomen dat niet werkt. Wel een enkel DOS-programma, maar met behulp van DOS-box werkt ook dat feilloos. Maar ja, ik ben geen spelletjes liefhebber. Ik heb even op Google de zoekterm XP-emulator ingetyped. Daar staat een wereld aan hints, staat daar niets voor je tussen?
Link naar reactie
[quote:e2b8c8036a="J. de Boer"]Ik heb ook Window 7-64 en ik ben tot nu toe geen enkel Windows programma tegengekomen dat niet werkt. Wel een enkel DOS-programma, maar met behulp van DOS-box werkt ook dat feilloos. Maar ja, ik ben geen spelletjes liefhebber. Ik heb even op Google de zoekterm XP-emulator ingetyped. Daar staat een wereld aan hints, staat daar niets voor je tussen?[/quote:e2b8c8036a]Ik wel.... als je hier een oplossing voor hebt dan kun je veel mensen blij maken.... :lol: http://www.ngv.nl/Kenniscentrum/Software/DocGenProgNGV-GDW.htm Ik laat dus op mijn laptop mooi de XP staan die erbij geleverd werd... of hooguit een win7-32 bits upgrade.
Link naar reactie
Wat toevallig, ook een genealogieprogramma. Was bij mij ook het geval, maar dan met ProGen. Is nog een programma dat loopt onder DOS. Met alle Windowsversies tot en met 32 bits probleemloos. Tot de 64 bits verscheen, bij mij met W7-64. De oplossing lag echter al kant en klaar en wel met even onder die DOS-box het programma opnieuw installeren. Bij mijn programma ProGen loopt het nu vlekkeloos. Ik weet niet of GensData ook nog een DOS-programma is, in dat geval zal denk ik die DOS-box uitkomst bieden. Is het een Windows-programma, dan moet er volgens mij wel een 32-bits emulator zijn. Edit: De site waar je naar wijst geeft inderdaad geen oplossing. Lijkt dus dat ik bij mijn vorige opmerking een beetje te optimistisch was. Maar als ik goed ben ingelicht werkt het met de nieuwste versie van GensData wel.
Link naar reactie
GD-Win... is dus een Win programma, er is blijkbaar wel een DOS versie geweest gezien de naam. Ik heb een licentie voor de Win versie. Het is wellicht niet perfect maar super eenvoudig om te gebruiken. Heb zowel naar Aldfear (freeware) als naar het nieuwere NVG programma (demo) gekeken, maar ook die hebben hun onhebbelijkheden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...