Ga naar inhoud

NTLDR is missing (XP)


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, Ik heb een pc waarbij de melding is NTLDR is missing. Betreft een XP versie en geen floppy in de drive oid. Mijn vraag is eigenlijk, kan ik met iedere willekeurige XP installatie cd de NTLDR kopieren naar de C:\ ?? Of moet ik perse de installatie cd hebben van de versie die geinstalleerd is op de bewuste pc? Die is er namelijk niet meer....
Link naar reactie
Verder zijn er ook al veel topics over dit onderwerp geweest op dit forum. Typ maar eens in de zoekfunctie zoekopdracht [code:1:ce487a0c89] NTLDR [/code:1:ce487a0c89] en bij zoek opties Forum OS Windows. Zoals bijvoorbeeld deze topic [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=211556&highlight=]XP start niet meer op.[/url]
Link naar reactie
Ik heb hier iets vreemds aan de hand (het gaat niet om mijn eigen pc maar van een kennis). Na te hebben opgestart met een installatie cd van XP en aangegeven dat ik een reparatie wil uitvoeren (R) wordt er als default aangegeven D:\WINDOWS. Dat is toch vreemd??? De C:\ staan alle "gewone" bestanden op zoals foto's en muziek. Heel vreemd, vandaar dat die dus ook z'n NTLDR mist, die staat namelijk wel op D:\ maar niet op C:\. Hoe kun je dit weer rechttrekken??? Een kopie maken van D:\ naar C:\???
Link naar reactie
De bestanden die op C:\ stonden heb ik een back up van gemaakt. Die partitie verwijderd en de schijf terug gestoken in de pc. Nu heb ik wel een C:\WINDOWS maar blijft die problemen houden met opstarten. Primairy master boot failure. F1 --> NTLDR is missing. NTLDR vanaf de installatie cd kopieren helpt niet. Fixboot werkt ook niet. Iemand nog een idee wat ik moet doen op toch die pc weer met windows te laten opstarten?
Link naar reactie
Haal jij je schijf er uit om een partitie te verwijderen dan? En waarom heb je uberhaubt de partitie verwijderd? Al je had hoeven doen was het NTLDR van een andere pc naar je C:/ hoeven copieren. Kan aan mij liggen, maar ik begrijp niet meer zo goed wat je nou allemaal aan het doen bent. Maar als je gewoon domweg bestanden hebt gecopieerd, en vervolgens weer terug gezet op een C:/ dan mis je wel meer dan NTLDR. Dan is't gewoon afgelopen en moet je nieuw systeem zetten.
Link naar reactie
Dat jij niet begrijpt wat ik aan het doen ben, daar gaat het nu even niet om. Zoals ik al aangaf gaat het om een pc van een kennis, die is ermee bezig geweest. Ik zeg wel ik, omdat ik niet iedere keer voluit wil schrijven dat het om een kennis gaat enz. enz. Maar goed, NTLDR van een andere pc kopieren gaat dus niet goed.... Ik hou het probleem bij opstarten. Maar goed, ik ga xp wel opnieuw installeren....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...