Ga naar inhoud

bestanden delen windows xp en windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het delen van bestanden tussen een laptop met windows xp en een laptop met windows 7. Beide via WI-FI verbonden met elkaar. Ik kan beide laptops we zien in het netwerkdeel, maar als ik op de windows 7 laptop de windows xp laptop aanklik, krijg ik de foutmelding Geen toegang tot \\lappie U hebt geen toegang tot \\lappie. Neem contact op met de netwerkbeheerder om toegang te vragen. Uiteindelijk is het me wel gelukt om de bestanden in de mappen te zien, via de explorer in te tikken: \\lappie\temp. Dan krijg ik de bestanden te zien als in een scherm index van.... Maar ik wil de bestanden gewoon via de normale weg kunnen/moeten benaderen. Wachtwoord beveiliging heb ik overigens uit staan. Als ik via de windows xp laptop de windows 7 laptop aanklik, zie ik wel de gedeelde mappen, maar wanneer ik vervolgens een gedeelde map wil openen krijg ik de foutmelding u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. Toegang geweigerd. Het belangrijkste is dat ik via de windows 7 pc de windows xp laptop aankan, zodat ik er de juiste bestanden vanaf kan halen. Maar ook andersom zou handig zijn.
Link naar reactie
Het is een kwestie van goochelen met de diverse instellingen t.a.v. het delen, het maakt overigens niet uit of je bedraad of draadloos (WiFi) verbonden bent. Loop alles nog eens na, begin eventueel blanco en doe het stap voor stap met steeds hierna te testen wat het resultaat is. Ik heb tot m'n frustratie eens moeten constateren dat alle instellingen uiteindelijk goed stonden, maar ik nog steeds ook jouw foutmelding kreeg. Enkel een herstart van de pc van waaraf ik contact zocht mocht baten. Hier, op dit forum, al eens een vraag erover gesteld, maar geen antwoord gekregen dat dit verklaarde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...