Ga naar inhoud

Accenten in Windows 7 home 64 bit Engels


anoniem

Aanbevolen berichten

US Keyboard. Vroeger gebruikte ik ALLCHARS, welk prima werkte (in WinXP) om karakters van accenten te voorzien. Ik heb op Internet gekeken maar kon geen eenduidig bericht of site vinden voor Allchars voor Win7 64 bit. Hoe krijg ik vlot accenten op karakters? (De Alt key met een 4 cijferig intoetsing is onbruikbaar om vlot te typen!!) Is er een vergelijkbaar programmaatje waarmee letters met accenten zijn te genereren? Landstaal is Portugees hier met veel accenten, maar ook Nederlands gebruikt accenten, zij het weinig. perloc P.s. Windows zelf geeft ook met een keycombinatie de mogelijkheid om letters met accenten te schrijven, maar of het werkt niet meer, of ik weet niet (meer) hoe de keycombinatie is voor accenten.
Link naar reactie
Dat is wel een aardige oplossing, maar voldoet niet erg goed. Het is nu nogal bewerkelijk om de in aanmerking komende karakters bij gebruik van de diverse tekens als ' " , enzovoort gescheiden te houden!! Dus zo'n beetje lood om oud ijzer met de Alt key en de 4 cijferige combinatie. Switchen tussen US en US Int. kan natuulijk ook, maar is ook bewerkelijk. ALLCHARS was een schitterende oplossing! Alt, ' e gaf gelijk é !! Een Portugees keyboard heb ik wel maar dit is een laptop! En om daar een Portugees keyboard voor aan te schaffen en erin te zetten is nogal kostbaar!! Een extern USB keyboard kan natuulijk ook maar ook dat heeft zo zijn bezwaren.... perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...