Ga naar inhoud

Tegelijk naar 2 printers printen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb 2 printers van een zelfde merk en type. Graag zou ik een virtuele printer willen maken die benaderbaar is vanuit alle programma's. Wanneer ik print naar die virtuele printer dan print deze tegelijk het document uit op de 2 printers. Is deze functionaliteit via freeware in Windows 7 te regelen? Printerpooling is bij mij bekend, maar dit is geen optie. Ik wil nl. niet dat het systeem voor de printer kiest die beschikbaar is, maar heel bewust één opdracht aanbiedt aan twee printers. Ik wil deze virtuele printer nl. op een pc als default instellen zodat alle prints altijd dubbel gemaakt worden. Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Groeten, Tom
Link naar reactie
Heb je al zo gezocht, je bent niet de enige die dat wilt... http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl=nl&source=hp&q=print+document+%222+printers%22+simultaenously&pbx=1&oq=print+document+%222+printers%22+simultaenously&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=4611l4611l2l5369l1l1l0l0l0l0l84l84l1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=6d32e7e31bf2753e&biw=1440&bih=501
Link naar reactie
Dat kan er wel staan, maar hij is niet opgelost. Ik heb de instructie zelf gevolgd, maar pooling blijkt echt iets anders te doen. "A printer pool associates two or more identical printers with one set of printer software. To set up such a pool, add a printer using the Add Printer wizard and assign that printer as many output ports as there are identical printers. Windows 2000 places no limit on the number of printers in a pool. [b:6bc5611a5b]When a document is sent to the printer pool, the first available printer receives and prints it. [/b:6bc5611a5b]This configuration maximizes print device use while minimizing the time users wait for documents." Dat vetgedrukte wil ik dus bewust niet. Ik wil één document naar 2 printers toesturen, zodat ook echt 2 prints eruit komen rollen naar aanleiding van 1 printopdracht zonder extra handelingen. Hierdoor lijkt iets van een virtuele printer o.i.d. nodig. Naar zo'n oplossing zoek ik.
Link naar reactie
Kun je niet met een DOS commando printen...? Dan schrijf je een batch file waar je de naam van het document nog moet invullen via een vraag die via de batch file gesteld wordt. En dan plaats je dus 2x printen achter elkaar 1x naar de ene en eenmaal naar de andere printer in hetzelfde batchbestand. Kaal betekent het in éé batch bestand : print c:\file.txt /c /d:lpt1 print c:\file.txt /c /d:gekozen_poort Je zult dus je printerpoorten goed moeten definieren zodat ze aangeroepen kunnen worden door het DOS-commando. Google is your friend om dat even uit te zoeken (bijv via sharen). En je zult nog effe iets met het inputveld moeten doen om die goed in het batchbestand te krijgen als variabele.. [code:1:006d8b2ebe]print /d:device /b:size /u:ticks1 /m:ticks2 /s:ticks3 /q:size /t drive:\path\ filename /c /p[/code:1:006d8b2ebe]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...