Ga naar inhoud

Installeren andere windows versie bij partities.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn pc windows XP en op mijn laptop windows 7. Op mijn PC heb ik windows XP op partitie C staan en daarnaast nog 1 partitie voor mij en 1 voor mijn vader. Als ik nu de Windows XP partiticie C formatteer en daar Windows 7 op zet, kan ik dan na installatie alle programma's etc. op de partities gewoon gebruiken zonder problemen? Graag meer info hierover :-) Ik wil dit doen, omdat dit me makkelijker lijkt als op beide dezelfde versie staan bij het delen van betanden/opzetten van een netwerkje.
Link naar reactie
[quote:4f0c33107c]Als ik nu de Windows XP partiticie C formatteer en daar Windows 7 op zet, kan ik dan na installatie alle programma's etc. op de partities gewoon gebruiken zonder problemen? [/quote:4f0c33107c] Vraagstelling niet duidelijk. De C:partitie met XP is natuurlijk foetsie, daar komt W7 op. En alle programma's zal je opnieuw moeten installeren. Ik neem aan dat je bekeken hebt of je pc geschikt is voor W7, daar zijn progjes of websites voor. Bedoel je die twee extra partities? Ik neem aan dat daarop bestanden staan (documenten, foto's etc) en geen programma's. Een goede raad, maak een backup van die twee extra partities voordat je begint met W7 te installeren.
Link naar reactie
Het doel van meerdere partities is onder andere, dat je grote applicaties (zoals games) kunt installeren op een andere schrijfletter dan Windows. Hierdoor kun je de Windows partitie kleiner houden. Daarvoor is het ook beter dat je grote data bestanden, zoals film bestanden, beter kunt downloaden naar een aparte schrijfletter dan Windows. Verder zijn ook niet alle PC waarop Windows XP werd meegeleverd, compatibel met Windows 7.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...