Ga naar inhoud

ongeldig ip-adres onder XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Na een malware-programma is mijn ip-adres ongeldig geworden. Dit is niet te herstellen met de herstelknop. Er staan allemaal nullen in het adres. De pc is volledig gescand en malware is in qarantaine gezet maar ik kan nog niet op internet komen. Nu zit ik er even met mijn laptop op. De lan-driver heb ik al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar daarmee los ik het probleem niet op. Iemand een idee hoe het op te lossen is?
Link naar reactie
Er staat wel ingesteld dat je LAN-adapter automatisch een IP-adres moet verkrijgen d.m.v. de DHCP-server? Staat de DHCP-client ingeschakeld? Dit kun je checken bij de services, te vinden via Start > Uitvoeren > 'services.msc' > OK. Mogelijk dat de malware de DHCP-client heeft uitgeschakeld om ervoor te zorgen dat er een vooringesteld IP-adres kon worden toegewezen.
Link naar reactie
Systeemherstel haalde niets uit. DHCP client staat inderdaad uit en kan ik niet starten. Dan krijg ik fout 1075: De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd. Ik denk Windows maar opnieuw installeren? Heb 2 primaire parities. Als ik die windowspartitie opnieuw partitioneer/formateer blijft die ander onbeschadigd toch?
Link naar reactie
Systeemherstel haalde niets uit. DHCP client staat inderdaad uit en kan ik niet starten. Dan krijg ik fout 1075: De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd. Ik denk Windows maar opnieuw installeren? Heb 2 primaire parities. Als ik die windowspartitie opnieuw partitioneer/formateer blijft die ander onbeschadigd toch?
Link naar reactie
Systeemherstel haalde niets uit. DHCP client staat inderdaad uit en kan ik niet starten. Dan krijg ik fout 1075: De afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd. Ik denk Windows maar opnieuw installeren? Heb 2 primaire parities. Als ik die windowspartitie opnieuw partitioneer/formateer blijft die ander onbeschadigd toch?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...