Ga naar inhoud

slaapstand en beeldscherm uitschakelen


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn Windows 7 home premium,SP1, laptop schakelt het beeldscherm niet meer uit en ook de Slaapstand is "verdwenen". Via knop Start en Afsluiten staan de slaapstand en sluimerstand licht weergegeven en er op klikken geeft geen reactie. Via energiebeheer, beeldscherm uitschakelen na....minuten en het gedrag van de aan/uit-knoppen getracht het weer in te schakelen, maar geen succes. Bij de laatste slechts 2 mogelijkheden : "geen aktie ondernemen"of "afsluiten Aangezien ik in het buitenland verblijf en de installatie Windows `schijf niet bij me heb kan ik niet veel ondernemen. Heeft iemand nog een oplossing ?
Link naar reactie
Probeer het volgende: ga naar [b:b182948609]Start[/b:b182948609] en typ in de zoekregel [b:b182948609][color=#0000FF:b182948609]cmd[/color:b182948609][/b:b182948609] - bovenaan het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling. Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor [b:b182948609][color=#0000FF:b182948609]Als administrator uitvoeren[/color:b182948609][/b:b182948609]. In het zwarte venster typ je nu [b:b182948609][color=#0000FF:b182948609]sfc /scannow[/color:b182948609][/b:b182948609] gevolgd door indrukken van de Entertoets. Denk wel aan de spatie na 'sfc'. In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan. Is de scan klaar, typ je [b:b182948609][color=#0000FF:b182948609]Exit[/color:b182948609][/b:b182948609] gevolgd door indrukken van de Entertoets. SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie. Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.
Link naar reactie
[quote:bdd5f3c64d="Troef"]Mijn Windows 7 home premium,SP1, laptop schakelt het beeldscherm niet meer uit en ook de Slaapstand is "verdwenen". Via knop Start en Afsluiten staan de slaapstand en sluimerstand licht weergegeven en er op klikken geeft geen reactie. Via energiebeheer, beeldscherm uitschakelen na....minuten en het gedrag van de aan/uit-knoppen getracht het weer in te schakelen, maar geen succes. Bij de laatste slechts 2 mogelijkheden : "geen aktie ondernemen"of "afsluiten [b:bdd5f3c64d]Aangezien ik in het buitenland verblijf en de installatie Windows `schijf niet bij me heb kan ik niet veel ondernemen.[/b:bdd5f3c64d] Heeft iemand nog een oplossing ?[/quote:bdd5f3c64d] In het buitenland blijven?
Link naar reactie
Leuke suggestie Japs !!! Maar nu even serieus: bij apparaatbeheer heb ik ontdekt dat er een probleem zit in Beeldschermadapters ATI Mobility Radeon 9600/9700 geeft een geel driehoekje met uitroepteken; daar dubbel op geklikt en volgende bericht "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd ( code 43)" Kan ik nu op verwijderen klikken,Windows opnieuw opstarten in de hoop dat W het nu zonder problemen weer installeert of is er een andere oplossing??
Link naar reactie
Je kunt de driver verwijderen en vervolgens opnieuw installeren. Let er wel op dat je daarvoor geen driver van ATi zelf, maar van de fabrikant van je laptop nodig hebt. De meest recente kun je vrijwel altijd downloaden van hun website. Eventueel is het mogelijk om alle sporen van de oude driver te verwijderen met het programmaatje "DriverSweeper". Even Googelen doet wonderen, meer informatie staat volgens mij ook op de website van Computer!Totaal.
Link naar reactie
ik weet niet wat er op een laptop gebeurt als je de beeldschermadapter in apparaatbeheer deïnstalleert.... dat maakt me wat terughoudend om dat te adviseren, hoewel het doorgaans een actie is die oplossingen forceert. lukt het niet, en zit je zonder herstelcd, dan heb je een groter probleem dan een weigerachtige slaapstand....! heb je wel een herstelschijf, en al je data veiliggesteld, dan zou ik niet aarzelen om de installatie van de beeldschermadapter even ongedaan te maken.
Link naar reactie
Werkt de schermbeveiliging wel? Zo ja, dan kun je als je naar het buitenland vertrekt deze toch instellen op bijv. 5 minuten. Is mooi thuis te testen - of het beeldscherm daadwerkelijk uitschakeld. Ben je weer thuis dan zet je de schermbeveiling weer uit. Ik zit net het e.e.a. nog eens na te lezen van bovenaan af. Mijn oplossing gaat niet werken. Sorry! @andere forum leden, wat zou er gebeuren met een extern scherm aangesloten, de driver verwijderen en een verse driver opnieuw installeren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...