Ga naar inhoud

Win XP installeren (heb nu Win 7)


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo jongens en meisjes, ik heb hier een probleempje. Ik had eerst Win 7 geinstalleerd, maar het viel me zwaar tegen. Daarom wil ik nu weer teruggaan op win XP. Maar als ik de schijf erin stop en op installeren druk, dan geeft ie een soort error. Dit staat er dan. http://imageshack.us/photo/my-images/21/41985725.jpg/ Sorry ik weet niet goed hoe ik hier een plaatje neerzet, en dit is trouwens niet mijn screenshot. Maar dat maakt niet uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. B.V.D Rob. :D
Link naar reactie
je zult moeten opstarten vanaf de setup cd van windows xp... je kunt niet vanuit windows 7 de installatie starten... dus in de bios bootvolgorde aanpassen zodat pc vanaf cd boot dan start installatie vanzelf wanneer je de pc opstart met de cd erin en vervolgens tijdens de installatie schijf formatteren (pas op: je raakt alles kwijt wat er op de c-schijf staat !!)
Link naar reactie
http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html Is het 'niet mogelijk' de computer vanaf de CD op te starten, dan moet er eerst een wijziging worden aangebracht in het BIOS (per moederbord verschillend, maar meestal bereikbaar met de DEL- o f F2-toets tijdens het opstarten van de computer), in het gedeelte waar het bootproces is vastgelegd. Zoek naar een term als bootorder, bootsequence of iets dergelijks. Wijzig hier de volgorde van de opstartbare media zodat de CD eerder opstart dan de harde schijf. Is de installatie voltooid, dan kan de harde schijf eventueel weer als eerste bootoptie worden ingesteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...