Ga naar inhoud

Systeem kopie en Systeem herstelschjf


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo daar, Sinds ik gebruik maak van Windows7 loop ik constant met dezelfde vraag in mijn hoofd, een vraag wat ik aleens eerder op een andere forum gesteld heb maar nooit antwoord opgekregen, dus stel ik het hier maar in de hoop, dat er mensen zijn die mij het volgende antwoord kunnen geven: Als je gebruik maakt van een besturingssysteem zoals Windows, is het logisch dat je een systeem kopie maakt en een herstelschijf waarmee jij je systeem kan herstellen als er ooit eens iets onverhoopt mis mag gaan. Oke tot zover geen probleem. Nu vraag ik mij het volgende af, als je een systeem kopie gemaakt hebt en je systeem herstelschijf en je maakt inloop der tijd een nieuwe systeem kopie omdat je bepaalde dingen aan toegevoegd hebt; bijvoorbeeld url's aan je favorieten toegevoegd, moet je dan ook weer een nieuwe systeem schijf maken, of maakt dit niks uit en kun je gewoon de 1e systeem herstelschijf gebruiken.? Mag ik vernemen, alvast bedankt hiervoor.
Link naar reactie
Bedankt voor de info a.tip Dus als ik het goed begepen heb gaat een kopie maken van je systeem via de Windows Register? Oke. Nu deed ik het volgende voordat ik mijn vraag op dit forum stelde en jij mij informeerde, zodra ik een systeem kopie gemaakt had en de systeem herstelschijf als ik nadien nieuwe url's aan mijn favorieten toevoegde of extra bestanden, maakte ik een nieuwe systeem kopie en de systeem herstelschijf updated ik. Doch ik dacht al die tijd, is dit nu wel goed wat ik doe, het lijkt mij overbodig met wat ik doe, want een systeem kopie is een systeem kopie, inprincipe moet het niks uitmaken. Maar dankzij jouw informatie ben ik nu uit de onzekerheid gehaald geworden en weet ik nu dat ik het wel degelijk goed deed en geen overbodige handelingen. Nogmaals bedankt voor je reply.
Link naar reactie
Bij mijn weten is een Systeemherstelschijf om b.v. het systeem terug te zetten naar een andere datum. Als je eenmaal zo'n schijf hebt gemaakt hoef je dat nooit meer te doen.... Een systeemkopie is echter wat anders. Hiermee maak je een kopie van je systeem op dat moment, dus als er veel is veranderd dan kan het zaak zijn om een nieuwe systeemkopie te maken. Sparks
Link naar reactie
[quote:50d2e38f56="vanveenj"]Bij mijn weten is een Systeemherstelschijf om b.v. het systeem terug te zetten naar een andere datum. Als je eenmaal zo'n schijf hebt gemaakt hoef je dat nooit meer te doen.... Een systeemkopie is echter wat anders. Hiermee maak je een kopie van je systeem op dat moment, dus als er veel is veranderd dan kan het zaak zijn om een nieuwe systeemkopie te maken. Sparks[/quote:50d2e38f56] Beste Sparks, Een systeem herstelschijf is niet alleen om je systeem terug te zetten naar een bepaalde datum. Met een systeem herstelschijf kun je 1. Je systeem met de systeemkopie welke jij gemaakt hebt op een externe hd. of een Dvd, terugzetten naar het punt waar het systeem wel goed werkte en 2. je kan een volledige systeem herstellen, dus de partitie en de mbr worden terug gezet. Wat met een herstelpunt van Microsoft niet helemaal kan. Bij het terugzetten van een herstelpunt zet je alleen het systeem terug maar je documenten blijven behouden, terwijl bij een restore van de systeem kopie alles overschreven word, dus de bestanden die jij het laatst erop gezet had, ben je dan kwijt. Met een systeem herstelschijf heb je ook nog andere opties, zoals je geheugen controleren. Dit is een functie van Windows 7 oem, persoonlijk denk ik niet dat je met een retail versie van Windows 7 deze functies hebt. Zo zijn er nog wel meer dingen wat je kunt doen met zo'n herstelschijf. Vraagje: Waarom zou ik elke keer mijn systeem kopie en systeem herstelschijf willen updaten, terwijl ik toch ook met een herstelpunt af kan.? Wel dat doe ik om de volgende reden: Als jij een herstelpunt restored en je hebt voordat je het systeem restored via het herstelpunt updates ontvangen en zoals ik al eerder zei, bestanden toegevoegd na het herstelpunt, ben je 1. De laatste updates kwijt en je laatste toegevoegde bestanden. Terwijl als je url's aan je favorieten toevoegd en je hebt updates ontvangen en je maakt nadien een systeemkopie, er gebeurd wat, bijvoorbeeld je krijgt een systeem crash ten gevolge dat je hd het begeven heeft, dan kun je nadien de boel weer herstellen, dat kan dan niet met een herstelpunt. Voorts zei je dat wanneer je eenmaal een herstelschijf gemaakt hebt, dat je dit nooit meer behoef te doen, wat ik uit een eerdere bericht begrepen heb, word er een kopie gemaakt via de Windows register en op de systeem herstelschijf staan er codes op wat de ingebouwde functie van Windows 7 nodig heeft om de boel te herstellen wanneer dat nodig is. Ik weet dus niet wie er gelijk heeft, maar ik speel op zekerheid door de systeem herselschijf te updaten, want dan weet ik tenminste zeker dat ik niet voor een verrassing kom te staan. Het zou maar gebeuren, ik heb de systeem kopie ge-update, ik moet de boel herstellen en nu blijkt dat de systeem herstelschijf het systeem kopie niet meer pakt. Word ik niet vrolijk van.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...