Ga naar inhoud

oude programma's


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik probeer wat oude spelletjes op mijn windows 7 computer te installeren, maar dat lukt natuurlijk niet. Nu ben ik bezig om virtualpc of virtualbox te downloaden en te installeren, maar ik krijg steeds foutmeldingen dat er geen opstartmedium is. Ik heb ook geprobeerd om een opstart usb of dvd te maken met deze programma's, maar er worden steeds virtuele disks op mijn harde schijf gemaakt en daarmee lukt het me niet om bijvoorbeeld xp te starten. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Gerda
Link naar reactie
Je moet binnen VirtualPC exact zo handelen om een pc met XP te verkrijgen als normaal: je maakt eerst een virtuele machine aan, inclusief virtuele harde schijf. Daarna start je deze pc op en zorgt ervoor dat de XP installatie-cd in de speler zit of dat er een image van deze cd gemount is aan de virtuele cd-speler van de virtuele pc. Nu start de installatie op, net zoals in 'real life'. Aan het einde van de (bekende) installatieprocedure heb je dan een virtuele pc met XP er op.
Link naar reactie
Ik heb intussen gezien dat er alleen een xp mode beschikbaar is voor de professional of ultimate windows 7. Ik heb ook gezien dat je deze software nog kunt kopen. Kan ik zo'n nieuwe windows 7 ook installeren over mijn home premium? Of moet ik dan de hele computer opnieuw configureren. Bij een nieuwe configuratie komt steeds de oude windows 7 erop te staan. Of moet ik dan starten met de nieuwe dvd en daarna de verdere installatie aan de computer overlaten? Op al die nieuwe notebooks staat zo'n partitie met de oorspronkelijke configuratie. Gerda
Link naar reactie
Ik schreef al dat XP mode alleen beschikbaar is voor de Ultimate, Professional of Enerprise versie van Windows 7. Je moet je afvragen of je het waard vindt om te upgraden alleen voor XP mode. Als je kinderen op school hebt of zelf verbonden bent aan een school kan je eventueel goedkoop een Professional versie aanschaffen voor rond de 40 a 50 Euro. Als je ouder spellen wil spelen is het misschien ook een optie om daarvoor een oudere versie van bijvoorbeeld Windows 98 te gebruiken als je die nog hebt liggen. Die kan je ook gebruiken met Virtual PC
Link naar reactie
[quote:6a36e5d1b9="vxvk"]Het probleem is dat virtualpc alleen werkt onder de professional of ultimate versie. Kinderen op school heb ik niet meer. In mijn geval gaat het om de kleinkinderen. Zou misschien Linux ook lukken? Gerda[/quote:6a36e5d1b9] Virtual PC 2007 werkt als het goed is ook onder de Premium versie maar de XP mode (dat is inclusief een kant en klare XP installatie inclusief licentie) is alleen beschikbaar voor Prof, Ultimate en Enterprise. http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=24439
Link naar reactie
[quote:aba9421459="tomvdlee"]Ik schreef al dat XP mode alleen beschikbaar is voor de Ultimate, Professional of Enerprise versie van Windows 7. Je moet je afvragen of je het waard vindt om te upgraden alleen voor XP mode. Als je kinderen op school hebt of zelf verbonden bent aan een school kan je eventueel goedkoop een Professional versie aanschaffen voor rond de 40 a 50 Euro. Als je ouder spellen wil spelen is het misschien ook een optie om daarvoor een oudere versie van bijvoorbeeld Windows 98 te gebruiken als je die nog hebt liggen. Die kan je ook gebruiken met Virtual PC[/quote:aba9421459] Bovenstaande is 'n TOP ID. Evt. kun je ook op marktplaats of bij de kringloop kijken voor een oudje... (bedoel PC).
Link naar reactie
Ja, ik heb nog een win 98 notebook, een dos notebook, een win 2000 notebook, een xp desktop, een vista notebook en een windows 7 notebook. Dat is dus het probleem niet. Maar ik wil niet met al die notebooks naar mijn kleinkinderen sjouwen. Ik heb nu net met virtualbox win98 geïnstalleerd. Ik wist niet dat ik bij een installatie mijn eigen cd nodig had. Ik vond het best eng. Er wordt gewoon geformatteerd enzo. Maar uiteindelijk werkt mijn windows 98 spelletje niet. Ik ga ook nog een xp en een windows 2000 virtual box aanmaken. Wie weet lukt het met een van deze mogelijkheden wel. Maar ik ben nog niet zo ver dat mijn spelletjes werken. Mocht het lukken, dan meld ik het hier. Gerda
Link naar reactie
[quote:0e9e1e01f5="vxvk"]Ja, ik heb nog een win 98 notebook, een dos notebook, een win 2000 notebook, een xp desktop, een vista notebook en een windows 7 notebook. Dat is dus het probleem niet. Maar ik wil niet met al die notebooks naar mijn kleinkinderen sjouwen. Ik heb nu net met virtualbox win98 geïnstalleerd. Ik wist niet dat ik bij een installatie mijn eigen cd nodig had. Ik vond het best eng. Er wordt gewoon geformatteerd enzo. Maar uiteindelijk werkt mijn windows 98 spelletje niet. Ik ga ook nog een xp en een windows 2000 virtual box aanmaken. Wie weet lukt het met een van deze mogelijkheden wel. Maar ik ben nog niet zo ver dat mijn spelletjes werken. Mocht het lukken, dan meld ik het hier. Gerda[/quote:0e9e1e01f5] Waarom zet je dan niet een (of meerdere) van die computer bij je kleinkinderen? Hoef je niet te sjouwen, hoef je niets te installeren en ben je van een aantal computers verlost. What's the problem?
Link naar reactie
Omdat ik een aantal van die computers gewoon zelf nog gebruik om bijvoorbeeld wordperfect 5.1 of 6.0 onder dos te draaien. En ... die kleinkinderen wonen in verschillende huizen en de ouders hebben daar echt geen verstand van. Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een oma die dat allemaal wel kan en kinderen en kleinkinderen die er niet mee om kunnen gaan. En sommige spelletjes draaien onder dos, andere onder windows 95 of 98 of 2000 of xp enz. Ik heb die spelltjes namelijk zelf helpen ontwikkelen(zo'n 70 stuks) en ik vind het zonde als ze ongebruikt op de plank blijven liggen. Het is dus wat lastiger dan een computer kopen of ergens achter laten. Ik wil het gewoon zelf in de hand hebben. Misschien vreemd, maar het nu eenmaal zo. Gerda
Link naar reactie
OK dat begrijp ik wel - ik heb zelf ook een 'set' wijsneuzen. Maar maak je het jezelf niet te moeilijk? Iets PROBEREN met een extern bureaublad wellicht? Heb je alles in de hand en gaat het mis kun je alles op afstand herstellen. Doe ik nu ook (zakelijk wel is waar) maar werkt perfect. Moet je natuurlijk wel een goede (snelle) internet verbinding hebben, maar dat begrijp je.
Link naar reactie
[quote:c5d744664d="vxvk"]Omdat ik een aantal van die computers gewoon zelf nog gebruik om bijvoorbeeld wordperfect 5.1 of 6.0 onder dos te draaien. En ... die kleinkinderen wonen in verschillende huizen en de ouders hebben daar echt geen verstand van. Het is een beetje de omgekeerde wereld. Een oma die dat allemaal wel kan en kinderen en kleinkinderen die er niet mee om kunnen gaan. En sommige spelletjes draaien onder dos, andere onder windows 95 of 98 of 2000 of xp enz. Ik heb die spelltjes namelijk zelf helpen ontwikkelen(zo'n 70 stuks) en ik vind het zonde als ze ongebruikt op de plank blijven liggen. Het is dus wat lastiger dan een computer kopen of ergens achter laten. Ik wil het gewoon zelf in de hand hebben. Misschien vreemd, maar het nu eenmaal zo. Gerda[/quote:c5d744664d] Gaat helemaal goed komen. Ben in mijn CD box aan het zoeken naar mijn netwerk CD. Duurt even want die heb ik vanaf W98SE. Kortom die gebruik ik niet zoveel meer Maar ik ga je helpen..
Link naar reactie
Ik heb met virtual box een virtuele xp aangemaakt. Ik wist niet dat ik mijn eigen xp erop moest zetten. Ik dacht dat virtual box dat deed. Dat is nu dus gelukt. Maar ik heb een xp home en geen professional. Dus ik zal elke maand opnieuw moeten installeren, want een xp home moet stees geactiveerd worden. Misschien kan ik nog eens aan een (kopie van) xp professional komen. Maar bedankt voor de moeite. Gerda
Link naar reactie
Ja, zou ook kunnnen. Maar xp is wat flexibeler dan win98. Sommige spelletjes doen het wel onder xp, maar niet onder win98. En ik kan de computer gewoon starten en erop werken als ik de spelletjes niet hoef te spelen. Vroeger heb ik wel een dual boot gehad, maar toen waren er nog niet zo veel mogelijkheden (windowsversies). Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...