Ga naar inhoud

Windows 8: zoeken wordt zo als bij Apple en Google


anoniem

Aanbevolen berichten

[b:ebf6f13e91]Windows 8: zoeken wordt zo als bij Apple en Google[/b:ebf6f13e91] Zoeken in Windows 7 is al verbeterd, maar in Windows 8 wordt zoeken grondig onderhanden genomen. Want datgene wat gebruikers gewent zijn van Google en wat MAC-gebruikers met Spotlight hebben, heeft Windows 7 niet. Dat gaat veranderen met Windows 8: volgens Microsoft wordt het zoeken naar programma's in PC's en notebooks met meer dan 50% versneld, in netbooks wordt zoeken zelfs een 80% sneller. [img:ebf6f13e91]http://www.chip.de/ii/1/3/2/1/8/3/4/7/verkuerzung-14d8e4b783b5342c.png[/img:ebf6f13e91] [b:ebf6f13e91]Verkorte programmastart[/b:ebf6f13e91] Microsoft heeft na onderzoek vastgesteld, dat de meeste gebruikers hoofdzakelijk via zoeken programma's starten. Twee van drie zoekgegevens worden voor de snelle programmastart gebruikt. Slechts 22% van het zoeken zijn bedoeld om bestanden op te sporen; in 9% van de gevallen wordt naar instellingen gezocht. De laatste 2% van zoekaanvragen zijn voor snelle programmastarts gedacht. In Windows 8 wordt het zoeken daarom in catogoriën ingedeeld, zodat men gericht naar programma's, bestanden of instellingen kan zoeken. [img:ebf6f13e91]http://www.chip.de/ii/1/3/2/1/8/3/4/7/suche-70aa1c9cc97e2c3d.png[/img:ebf6f13e91] [b:ebf6f13e91]Apps first[/b:ebf6f13e91] De zoekstrategie heet onder Windows 8 "Apps first". Gevonden programma's worden dus met voorrang gezocht en getoond. Een van de gedachten hierachter is, dat Microsoft verwacht dat gebruikers dankzij de nieuwe Metro-apps beduidend meer programma's zullen installeren in vergelijking met Windows 7. Om het overzicht te behouden, toont het zoekresultaat de meestgebruikte Apps als eerste aan. Er kan echter niet meer naar e-mails en kontakten gezocht worden! [b:ebf6f13e91]Gericht zoeken[/b:ebf6f13e91] Degenen die zoeken vaker gebruiken en dit gericht willen doen, kunnen gebruik maken van nieuwe toetscombinaties. Zo spring je via indrukken van de Windows-toets meteen naar het App-zoeken. Met [Windows]+[W] doorzoek je de instellingen en [Windows]+[F] start het bestandszoeken.
Link naar reactie
[quote:b3ea4d0afa="Abraham54"]Zoeken in Windows 7 is al verbeterd, maar in Windows 8 wordt zoeken grondig onderhanden genomen.[/quote:b3ea4d0afa] Het is te hopen dat dat een duidelijke verbetering oplevert t.o.v. de zoekfunctie in Win7, want persoonlijk vind ik die "3 keer niks"! Een enorme achteruitgang t.o.v. de zoekfunctie in XP in ieder geval, want daar mankeerde niet zo heel veel aan. Iedere vernieuwing is helaas niet altijd een verbetering, hetgeen (nog meer helaas) nogal eens op Microsoft producten van toepassing is. :(
Link naar reactie
Apps, apps, apps....(zucht) Laat dit ff duidelijk zijn, ms, APPS ZIJN VOOR TABLETS EN DAAR HEBBEN DESKTOPGEBRUIKERS NIKS AAN!!! En het is zeker nodig dat er een zoekfunctie in zit, want als je grote blokkendozen als snelkoppeling voor een programma gebruikt, dan kun je wel ff scrollen als je een gezond aantal programma's hebt. Als je het mij vraagt is metro gewoon een grote mislukking en proberen ze dat te compenseren met een "verbeterde zoekmachine". Waar valt dan bijvoorbeeld "shutdown -s -t 0" onder?? Apps?? Nee, daar zou ik niet het eerste onder gaan zoeken. Windows 7 wordt de nieuwe xp: zelfs na 2 nieuwe versies nog steeds het meest gebruikt.
Link naar reactie
MS brengt Win8 niet eens op de markt voor zakelijk gebruik om 2 redenen: 1. migratie moeheid en kosten voor bedrijven 2. de metro desktop acht MS niet geschikt voor zakelijk gebruik.... Dat laatste geeft al aan dat het een pure consumentenspeelgoed wordt, puur om de heb te koop, weer eens wat nieuws... maar niet voor de serieuze gebruiker die transparant toegang wil hebben tot data en daarin goed zoeken wil. "Slechts 22% van het zoeken zijn bedoeld om bestanden op te sporen" Ik zou dit graag aan willen vullen met zoeken in bestanden. Juist een goede search maakt het voor de serieuze gebruiker gemakkelijk om iets terug te vinden. Als ik een project heb en ik heb ergens nog iets van 10-15 jaar geleden nodig dat (er toen!) als bijzaak erin zat, dus niet via de standaard trefwoorden van een rapport afgevangen is, dan is en goede search optie erg belangrijk om docs e.d op trefwoorden te kunnen doorzoeken. Bij XP ging dat prima, Win7 is beroerd, maar gelukkig las ik hier ergens over het bestaan van Locate32, http://www.locate32.net/ dus als ik begin volgens jaar XP kwijt raak op mijn werk laptop en migreer naar win 7 is dat een van de 1e programma's die ik installleer... PS: getalsmatig zal die 22% best wel kloppen qua aantal gebruikers, maar koppel dat % eens aan welke output die groep er mee creert (effect op technologie, economie, ect, ipv het l*llige starten van programma's via die optie... ) dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je dan op een totaal andere ratio komt dan nu weer gegevens wordt, en dan bedoel ik dat het getal dan veel hoger ligt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...