Ga naar inhoud

oude virtualbox "importeren" in nieuwe installatie


anoniem

Aanbevolen berichten

dag mensen, ik ben bezig een ubuntu desktop op te zetten en wil daarop een virtual draaien om mijn hardware server te vervangen. stap 1 is natuurlijk een stabiele ubuntu installatie op de desktop. deze had ik met de 32 bit installatie. ik heb toen een aantal virutal servers aangemeld op mijn domein om eens te spelen en te checken hoe dit allemaal werkt. op een gegeven moment dacht ik; ik wil 64 bit installaren. ik heb toen mijn virtuals folder gekopieerd om later in de 64 bit isntallatie weer te booten. in de 64 bit installatie kreeg ik dit echter niet echt aan de praat, en toen heb ik weer een tweetal nieuwe virtuals aangemeld op het domein. echter, deze 64 bit installatie is allesbehalve stabiel. hij freest bij het minste geringste en ik krijg hem nu zelfs niet meer opgestart. tijd dus voor een nieuwe 32 bit installatie maar weer, maar ik ben bang dat ik nu dus wéér die virtuals opnieuw moet aanmaken in die nieuwe 32 bit installatie. ik heb nu een aantal virtuals aangemeld op mijn domein en als ik die virtuals niet meer opgestart krijg zit ik met een hoop gecrashte servers in mijn domein :( ik dacht dat het voordeel juist was van virtuals dat je zo die virtuals kon kopieeren naar een andere pc en dat weer opnieuw kon draaien, platform onafhankelijk... kan iemand mij helpen de oude virtuals te backuppen en als ik zo 32 bit opnieuw heb geinstalleerd die virtuals weer te importeren, zodat ik de servers verder kan configgen in mijn domein, of netjes kan demoten?
Link naar reactie
helaas heb ik zelf ook geen goede ervaring met Ubuntu in een virtuele pc: dat liep vast tijdens de install, en bij verwijderen van de hele handel verdween de virtuele pc XP ook. Daarná laat een nieuwe VPC (van XPpro) zich niet meer installeren: de setup loopt vast bij het uitpakken van het register, wat ik ook doe of opnieuw probeer. Aangezien VPC geen levenszaak is voor mij laat ik het maar zo.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...