Ga naar inhoud

Windows password verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Dus je bedoelt, dat je voordat je die virussen had verwijderd, wel zonder wachtwoord kon inloggen? Was dat wel via hetzelfde account? Had je in veilige modus het Administrator account al geprobeerd? Eventueel zou je in overleg met de eigenaar, de info van dit computer totaal artikel kunnen uitproberen http://computertotaal.nl/tips/5373-achterhaal-uw-windows-wachtwoord.html
Link naar reactie
Dat loopt via mijn vrouw, het is een studiegenoot van haar. Ik kon op dat moment mijn vrouw niet bereiken en wilde graag de klus afmaken, dus vandaar. Maar vandaag, dinsdag heeft ze gezegd er achter aan te gaan. Ik meende me namelijk iets te herinneren over files met extentie .pw te verwijderen en dat dan de klus was geklaard. (Systeem WinXP) jolo: Ja, vóór het verwijderen van de virus items startte het systeem. zij het moeizaam en zeer traag, gewoon op. Ik zal je link uitspellen en kijken hoever ik kom. perloc
Link naar reactie
Ben ik nou zo dom of hoe zit dat! Hoe kan dat nou werken! [quote:69a4fcd62b]U downloadt dit gratis programma op een andere pc via ophcrack.sourceforge.net en brandt het op een schijfje. Start vervolgens via deze cd op en laat Ophcrack zijn werk doen. [/quote:69a4fcd62b] Dat staat er. Hoe kan het zijn dat, als je dit programma op een CD hebt gebrand, deze CD dan opstart? Er staat geen boot file op. Als dat programma nou een .ISO was geweest.... Iemand suggestie's? Ik heb het opgevolgd onder het motto, je kunt nooit weten! Maar ik wist wel beter... perloc
Link naar reactie
Als je nu nog geen oplossing hebt is er so wie so al 24 uur voor bij.... :evil: Dus nog eens 24 uur voor een download... so what als dat je probleem oplost. Kies een download programma die hervattingen aankan (zelf effe zoeken, want hier niet nodig).. Ophrack kan geen super lange wachtwoorden aan van bijv 14 tekens zonder additioneel hulp (exteren woordenboeken), maar een random ww van 5 tekens heeft ie in 3 minuten.... om een voorbeeld te geven. Edit: deze is er ook nog, maar het risico is groter, dus zelf ja of neen... kiezen, de CD is maar enkele MB's groot dus je hebt iig geen download probleem.. Maar 10x lezen eer ge begint....bij twijfel dus niet doen. Kom hier niet uitjanken dus als het mis gaat... http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ss/ontpre-screenshot-guide.htm PS: maak anders eerst een image van die schijf, zou ik zo wie zo doen !
Link naar reactie
Ten eerste wordt die Offline NT Password & Registry Editor ook al genoemd, in die computer totaal hyperlink die ik postte. Verder denk ik dat het risico daarmee wel meevalt. Tenminste ervan uitgaande dat er geen data is versleuteld in Windows. In de faq staat daarover [quote:0e517142d1] Why can't I access my encrypted (EFS) files after resetting the password? Because in XP and possibly later service packs in win2k the password itself is used to encrypt the keys needed for EFS. Sorry, there is no way to recover the files once the password has been reset. [/quote:0e517142d1] Nederlandstalige info over Offline NT Password & Registry Editor is te vinden op http://www.windows-help-central.com/windows-wachtwoord-vergeten.html
Link naar reactie
[quote:da3293987d="jolo"]Ten eerste.....[/quote:da3293987d] Ten tweede dan maar ....want die komt niet dus pik ik die even in ... :lol: :lol: :lol: :lol: Zo te zien was het verhaal mogelijk maar deels overgekomen, want daar wordt niks over verteld, want anders had hij kunnen zien dat het maar een paar MB was en geen 380 MB zoals bij Ophrack... No hard feelings maar dat ontbrak er dus aan...
Link naar reactie
Ben tóch begonnen Ophcrack te downloaden via FreshDownload. Heb nu 130Mbyte binnen en daarbij zijn 200 onderbrekingen voorgekomen. Dat heeft een paar uur geduurd. De teller om de verbinding te herstellen staat op 100 en ik heb twee keer opnieuw opgestart. Ik kan de teller hoger zetten maar dat heeft niet zoveel zin, naarmate de tijd wordt steeds sneller de verbining verbroken totdat bijna niets meer binnenkomt. Dan moet je een tijd wachten alvorens opnieuw op te starten. Nu dus..... jolo: ik zal je suggestie in de gaten houden voor als het niet lukt. andre@home: dank voor je adviezen. perloc
Link naar reactie
Ben tóch begonnen Ophcrack te downloaden via FreshDownload. Heb nu 130Mbyte binnen en daarbij zijn 200 onderbrekingen voorgekomen. Dat heeft een paar uur geduurd. De teller om de verbinding te herstellen staat op 100 en ik heb twee keer opnieuw opgestart. Ik kan de teller hoger zetten maar dat heeft niet zoveel zin, naarmate de tijd wordt steeds sneller de verbining verbroken totdat bijna niets meer binnenkomt. Dan moet je een tijd wachten alvorens opnieuw op te starten. Nu dus..... jolo: ik zal je suggestie in de gaten houden voor als het niet lukt. Het is onwaarschijnlijk dat ze encryption heeft gebruikt. Verder heeft ze gezegd, wat ik reeds vermoedde, dat ze nooit een password heeft ingevoerd, dus dit is het resultaat van een van de virussen. andre@home: dank voor je adviezen. perloc
Link naar reactie
Na een hele dag werk, voornamelijk download tijd is het resutaat 0,0!! Ik heb dus Ophcrack gedownload. Daarvan werd ergens op een site het volgende gezegd: [quote:7b34d403f3]With Ophcrack, you don't need any access to Windows to be able to recover your lost passwords. Simply visit the site, download the free ISO image, burn it to a CD and boot from the CD. The Ophcrack program starts, locates the Windows user accounts, and proceeds to recover (crack) the passwords - all automatically.[/quote:7b34d403f3]Nou, mooi niet! Het programma heeft veel weg van een Linux versie met veel toeters en bellen en misschien ook nog de mogelijkheid om een password te achterhalen. Ik heb uren zitten graven in het programma, maar niets schijnt te werken. Dus dat is een misser. De volgende: Windows Password Recovery Tool heb ik geprobeert met de trial versie en die claimde dat hij het password kon resetten, maar dan eerst betalen. Dat kan ik niet, niet omdat ik geen geld heb, maar omdat die mooie RABO bank me weigert, ondanks een vast inkomen, mij een credit card te geven. De laalste tot nu toe: PC Login Now V2.0. gedownload, op een CD gebrand en gestart: resultaat Login window met user name verwijderd dus rebooten. Jullie voelt het al aankomen: noppes, het login scherm staat er nog vrolijk. Zal even de reactanten afhandelen. Abraham54: Ik gebruik al sinds jaar en dag het onvolprezen FreshDownLoad. Zonder dat zijn downloads van meer dan 1 MByte vrijwel onmogelijk: de downlaod van de 415MByte Ophcrack is tussen de 400 en 500 keer afgebroken!! En herstelt! Dit hele gedoe is veroorzaakt door een virus, daar ben ik zeker van. De eigenares heeft gezegd nooit een password te hebben ingevoerd of gebruikt. Dus als het niet gaat dacht ik een threat te openen in Beveiliging en Privacy, afhankelijk van een eventuele reactie. Ik wil zoveel mogelijk vermijden de hele HD te formatten en zover mogelijk te herstellen. Dat is al voor een aantal zaken niet mogelijk (Office in Portugees), afgezien van de kosten voor Windows en Office. Die zou ik er illegaal op moeten zetten, want dat kan ze nooit betalen! jolo: Ik zal ook nog de link die je me hebt gestuurd uitproberen en zal daarover berichten. Verder, zie bij Abraham hierboven perloc
Link naar reactie
Hmm, ik heb die ophcrack XP LiveCD is 2.3.1 van 415 MB ook maar eens gedownload. Met mijn glasvezel internet account, was deze in 2 minuut en 36 seconden gedownload. Ik heb deze gebrand op een CD-RW. Als ik daarmee een vanaf een ongeveer tien jaar oude PC opstart, kan er gekozen worden voor Ophrack Graphic mode – Automatically, Manual, Low ram en Text mode. Had je die laatste gekozen? Of één van de andere optie, en wilde deze niet grafisch opstarten. Als deze wel grafisch opstart, is de Live CD niet moeilijk. Want deze start automatisch. En zo te zien heeft de applicatie bij mij inderdaad de wachtwoorden van XP Home binnen tien minuten gevonden.
Link naar reactie
Ik heb de bovenste, ehhh... niet gekozen maar omdat ik iets te lang aarzelde startte die op. Wat ik zal doen, morgenvroeg (ga direct naar bed) Ophcrack op deze werkende computer opstarten. Welis waar zit er geen password in maar gewoon om te zien wat er gebeurt en of dit verschillend is met de probleem computer. Bij mij duurde de download ongeveer 9-10 uur!! Ik kom terug als ik meer weet. perloc
Link naar reactie
jolo: eindelijk tijd om terug te komen op dit onderwerp. Ik ben erg druk geweest met virus-scanning op Beveiliging en Privacy (zie aldaar) omdat ik er van overtuigd ben dat dit probleem is veroorzaakt door een virus. Ik heb op mijn eigen computer OPhcrack gestart en ben erachter gekomen dat hij een scherm laat zien en ondertussen al naar de passwords aan het zoeken is. (Een mededling hierover is geen overbodige luxe...) Ik heb met PC Login Now V2.0 het password van user name Joana gereset. Dat is namelijk het Windows inlogscherm met deze user name die om een password vraagt. Ik heb dus in de probleem computer OPHCrack opnieuw gestart en in de lijst van 5 items staan ze nu allemaal -op een na: Support (sgdyrrt)- empty (melding: not found), dat wil zeggen dat geen van vieren een password heeft. Desondanks blijft de computer persisteren om een password met user name Joana. Dus dat kan niet anders dan een virus probleem zijn. Ik heb niet het gevoel dat ik hier uit kom. Het beste lijkt me een Image te draaien van deze partitie (al gedaan) de HD te formatten, een partitie van 20Gb te maken voor WinXP, deze daar te installeren en de image terug te zetten op D: En dan Office 2003 erop zetten want anders heeft ze er niets aan. Dan kan Joana bij alle data die ze nodig heeft en kan ze dus verder. Tenzij iemand nog een suggestie heeft om hieruit te komen.... MVG perloc
Link naar reactie
Ik heb je topic op Beveiliging en Privacy ook even gelezen. Ik denk dat je Windows XP nog niet opnieuw hoeft te installeren. Het gaat zo te zien niet over een wachtwoord probleem, maar om een inlog probleem. Ik vond hierover namelijk deze thread [url=http://en.kioskea.net/forum/affich-22087-xp-auto-log-off]Xp auto log off [Solved/Closed].[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...