Ga naar inhoud

"Mijn computer" verdwenen in ded Windows Verkenner


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:1a1aeacb54="pjotrh"]Na een aanvankelijk succesvolle upgrdae van Vista naar 7 kan ik mijn harde schijven en dvd-speler niet meer benaderen via de verkenner. Deze toont alleen nog de bibliotheken, de thuisgroep, mijn persoonlijke map, het netwerk en het configuratiescherm. Kan iemand mij helpen om de schijven weer in zicht te krijgen? [/quote:1a1aeacb54]Het volgende gaat in ieder geval helpen je dvd-drive weer te geven in Verkenner en waarschijnlijk ook je schijven/partities: [b:1a1aeacb54][u:1a1aeacb54]Lege schijfstations (cd, dvd, kaartlezer) weergeven in Windows 7[/u:1a1aeacb54]:[/b:1a1aeacb54] Configuratiescherm > Vormgeving en persoonlijke instellingen > Mapopties > Weergave > Haal vinkje weg voor "Lege stations in de map Computer verbergen". [u:1a1aeacb54]Of[/u:1a1aeacb54]: Windows Verkenner > Organiseren > Map- en zoekopties > Weergave > Haal vinkje weg voor "Lege stations in de map Computer verbergen". [u:1a1aeacb54]En daarbij tevens[/u:1a1aeacb54]: [b:1a1aeacb54][u:1a1aeacb54]Alle schijfstations weergeven in Windows 7 en mappenstructuur in het linker deelvenster uitklappen[/u:1a1aeacb54]:[/b:1a1aeacb54] Windows Verkenner > Organiseren > Map- en zoekopties > Algemeen > Navigatiedeelvenster > > Alle mappen weergeven. > Automatisch uitvouwen tot huidige map. Laat even weten of dit je probleem oplost.
Link naar reactie
[quote:909736d3b4="pjotrh"]Helaas, geen oplossing. De instellingen waren reeds zoals je aangeeft. [/quote:909736d3b4]Wat jammer zeg. Ik was nog wel zo optimistisch. Een paar aanvullende vragen: Is de situatie met de onzichtbare schijven en dvd-speler hetzelfde wanneer je naar Verkenner gaat via de Verkenner-koppeling en via de "Persoonlijke map", "Computer" en "Documenten" koppelingen via (Menu) Start? Waren je schijven en dvd-speler direct na de upgrade nog wél zichtbaar in Verkenner? Zo ja, heb je enig idee op welk moment dat veranderd is? Kun je de oorzaak niet achterhalen, dan bestaat nog de kans dat het probleem op te lossen is door Systeemherstel uit te voeren naar een herstelpunt van vóór het moment dat die schijven en dvd-speler onzichtbaar werden.
Link naar reactie
In alle gevallen komt de verkenner uit op het tonen van "onderliggende" mappen van mijn "persoonlijke mappen" en niet van de (hele) schijven. De herstelpunten gaan helaas niet ver genoeg terug om in een werkende versie mét schijven te voorzien. Ik neem aan dat die (heel vroeger) wèl werkte, want het zou me meteen opgevallen zijn als dat niet zo was, maar het werkt nu al een heel lange tijd niet, omdat ik eerst zelf heb zitten knutselen met instellingen en tweakprogramma's....
Link naar reactie
[quote:036c2e2f8e="pjotrh"]In alle gevallen komt de verkenner uit op het tonen van "onderliggende" mappen van mijn "persoonlijke mappen" en niet van de (hele) schijven. [/quote:036c2e2f8e]Weet je, ik zie niet precies helemaal voor me wat de situatie is. En dat maakt meedenken toch wat lastig. Kun je misschien een schermafbeelding maken van dat linker deelvenster van het Verkenner-venster (met het Windows knipprogramma gaat dat gemakkelijk) en die afbeelding dan tonen via een upload naar bijvoorbeeld [url]http://www.imgdumper.nl/[/url] (of een vergelijkbare image-hoster)? Met een afbeelding die laat zien hoe de situatie nou precies is, kunnen we wat gemakkelijker meedenken. [quote:036c2e2f8e="pjotrh"]De herstelpunten gaan helaas niet ver genoeg terug om in een werkende versie mét schijven te voorzien. Ik neem aan dat die (heel vroeger) wèl werkte, want het zou me meteen opgevallen zijn als dat niet zo was, maar het werkt nu al een heel lange tijd niet, omdat ik eerst zelf heb zitten knutselen met instellingen en tweakprogramma's.... [/quote:036c2e2f8e]Jammer wel, maar daar is dan niks meer aan te doen. Zou je er helemaal niet uitkomen, en heb je eerder toen je systeem nog helemaal goed was een systeem-image gemaakt, met een programma zoals bijvoorbeeld Acronis True Image of een "Windows Systeemkopie" gemaakt vanuit Windows, dan zou je kunnen overwegen dat image terug te zetten. Of, als het je de moeite waard is, dan kun je zelfs een nieuwe installatie overwegen.
Link naar reactie
Dank je voor de afbeelding, pjotrh. Dat visuele van zo'n schermafbeelding maakt goed duidelijk wat er ontbreekt. Dat "Computer" ontbreekt, met daarbinnen je schijven en je dvd-speler, terwijl je hierboven aangaf dat alle relevante instellingen goed staan, dat is bijzonder vreemd. Ik doorzie vooralsnog niet wat de oorzaak kan zijn. Mogelijk heb je op een gegeven moment een optie aangepast waarvan ik het bestaan nog niet ken, maar ik sluit daarnaast niet uit dat het probleem serieuzer is, dat er bijvoorbeeld per ongeluk een relevante registersleutel is verwijderd. Heb je eerder mogelijk een zogenaamde 'registercleaner' gebruikt (anders dan de relatief veilige CCleaner)? Dan vrees ik eerlijk gezegd dat dat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Zou een per ongeluk verwijderde registersleutel de oorzaak van het probleem kunnen zijn, en zou je kunnen achterhalen wélke sleutel dat betreft, dan zou dat misschien hersteld kunnen worden. Ik kan je dat echter niet vertellen. Hopelijk doorziet iemand anders die meeleest en meedenkt nog de oorzaak van je probleem, en ziet die een oplossing daarvoor. Het zou mooi zijn als dat je een herinstallatie zou kunnen besparen.
Link naar reactie
[quote:4e6ecd417b="Tirm"]Misschien een reparatie uitvoeren met de installatie- of reparatieDVD? [/quote:4e6ecd417b]Geen slecht idee. Zou misschien zelfs al het uitvoeren van de [b:4e6ecd417b]System File Checker tool/ Controle systeembestanden[/b:4e6ecd417b] hier soelaas kunnen bieden? Uitvoeren daarvan is in ieder geval eenvoudig, ook zonder installatie-dvd of systeemherstelschijf: Start > Zoekvak > cmd > rechtsklik en kies Als administrator uitvoeren > [b:4e6ecd417b]sfc /scannow[/b:4e6ecd417b] > enter. Zie: [url]http://support.microsoft.com/kb/929833/nl[/url] [url]http://support.microsoft.com/kb/929833/en[/url] [url]http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html[/url] [url]http://en.wikipedia.org/wiki/System_File_Checker[/url]
Link naar reactie
[quote:d41e14dcf7="Rosturp"]My penny. Er staat Vista, maar mogelijk gaat het ook op voor Windows 7 http://www.askvg.com/how-to-re-enable-missing-details-pane-in-windows-vista-explorer/ [/quote:d41e14dcf7]Mmmm ... Dat heeft betrekking op het Detailvenster/ Details Pane in Windows Verkenner, en op klassieke (XP) weergave versus Vista/ Win7 weergave in Verkenner. Het heeft geen invloed op het (niet) tonen van "Computer" en daaronder alle schijven/partities en dvd-drive. Heb je [b:d41e14dcf7]sfc /scannow[/b:d41e14dcf7] (System File Checker tool/ Controle systeembestanden) inmiddels al kunnen uitproberen, pjotrh?
Link naar reactie
Het was daarom ook maar een gok (penny). Heb geen beschikking over Windows 7, maar vergeleek de afbeelding van TS met de volgende van dezelfde auteur als de vorige link en kwam zo uit op "Detail pane". [img:b661b20076]http://i54.tinypic.com/2vn1it1.png[/img:b661b20076] http://www.askvg.com/how-to-move-show-details-pane-at-top-in-windows-vista-explorer/
Link naar reactie
[quote:991dc27285="Rosturp"]Het was daarom ook maar een gok (penny). Heb geen beschikking over Windows 7, maar vergeleek de afbeelding van TS met de volgende van dezelfde auteur als de vorige link en kwam zo uit op "Detail pane". [/quote:991dc27285]Dank je, ik begrijp het. Ter verduidelijking, over het Detailvenster/ Details Pane in Windows Verkenner onder Vista en Win7 - Dat is een stook onderin het Verkenner-venster waar bij aanklikken/markeren van een bestand in Verkenner details over dat bestand worden weergegeven. Zo kan handig snel wat detail-informatie worden bekeken, een deel van de informatie die ook via Eigenschappen\Details kan worden ingezien, maar dan met twee klikken minder en gemakkelijk vlot diverse bestanden na elkaar. Maar, zoals al gezegd, met het probleem van pjotrh heeft het echter geen relatie.
Link naar reactie
[quote:35e73ada74="pjotrh"]sfc /scannow levert als resultaat op "er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden". Dus: ik ga de reparatie met de Windows-DVD proberen. [/quote:35e73ada74]Jammer dat SFC het probleem niet kon oplossen, maar het was het proberen waard. Wat betreft reparatie m.b.v. de Windows-dvd - Aan welke reparatie-optie denk je precies? Opstartherstel is niet wat je nodig hebt, Systeemherstel daarvoor heb je een 'schoon' herstelpunt nodig, en herstellen met behulp van een "systeeminstallatiekopie" daarvoor heb je een eerder gemaakte (en schone!) "Windows Systeemkopie" (een Windows systeem-image) nodig. Zie ook: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-are-the-system-recovery-options-in-Windows-7[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...