Ga naar inhoud

Office installatie beschadigd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik werk op een HP Pavilion uit 2003 met XP SP3 en wil Office 2010 installeren. Bij het uitvoeren van het bestand krijg ik de volgende melding: '' Een installatie van Office 2003 op de computer is beschadigd en Setup kan niet worden voortgezet. Verwijder of herstel het Office 2003-product en voer Setup opnieuw uit." Jammer genoeg kan ik in mijn Software geen Office 2003-product vinden, of het moeten de Excel en PowerPointViewers zijn die ik ooit installeerde. Het Help-file meldt nog dat ik ''mogelijk Office 2003 van de computer zal moeten verwijderen . Hiervoor hebt u mogelijk toegang nodig tot de originele installatieschijven voor Office 2003." Office 2003 was echter door HP al voorgeïnstalleerd (ongeactiveerd) en er werd geen installatieschijf meegeleverd. Heeft iemand een idee hoe deze digibeet hier een oplossing voor kan vinden? Sander
Link naar reactie
Hoi, Probeer (de resten van) MsOffice2003 met een programma als CCleaner te verwijderen. Of voer een recovery uit. HP levert altijd op twee manieren een z.g. 'recovery': - middels een extra partitie die d.m.v. een toets(-combinatie) bij het aanzetten van de computer wordt benaderd - middels een set bijgeleverde cd's of dvd's
Link naar reactie
Bedankt voor de moeite! Ik kan echter geen (delen van) MsOffice 2003 vinden, dus ook niet met CCleaner verwijderen. Wat betreft de ''recovery'': er is een partitie D die zo heet. Er is indertijd geen CD meegeleverd, al heb ik wel eens zelf een ''herstelwerkset'' aangemaakt. Hoe zou ik die recovery moeten uitvoeren en welk effect heeft dat dan op de rest van mijn systeem? groet, Sander
Link naar reactie
Hoi, Destijds is standaard dus wel een (w.s. niet geregistreerde versie van MsOffice2003 'af fabriek' geïnstalleerd geweest. Mogelijk is naderhand alleen de programmamap met MsOff2003 gewist, maar dan blijven er wel verwijzingen in het register van Windows aanwezig. En dan krijg je een dergelijke melding bij het installeren van een nieuwere versie. Met CCleaner kan je ook het register opschonen, waarbij mogelijke verwijzingen wordern verwijderd. Bij een recovery wordt de computer teruggezet naar de 'fabrieksinstellingen' .... dus anno 2003 :) . Al je eigen gegevens, updates, servicepacks en nadien geïnstalleerde programma's zijn bij een recovery dus weg. Je zult dus in elk geval van je eigen gegevens een backup moeten maken (maar misschien heb je die - zoals het een goed computeraard betaamt .... - allang). Wat wel gebeurt, is dat je met een 'schone lei' begint en dat je hierna MsOffice2010 probleemloos kan installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...