Ga naar inhoud

Upgrade Windows 7 Home Premium van Vista Ultimate


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een probleem. De harde schijf van mijn Acer laptop heeft het vorige week begeven. Toen ik de Acer kocht was Vista Home Premium (32 bits) voorgeïnstalleerd. Op een partitie van de harde schijf stond mijn backup. Acer bood destijds de mogelijkheid om voor een niet al te hoge prijs een Windows 7 Home Premium (upgrade) te kopen. Dat heb ik gedaan. Ik heb destijds wel een backup dvdtje van mijn Vista gemaakt maar kan dat niet meer vinden. Nu ik dus een nieuwe harde schijf heb, moet ik eerst Vista Home Premium weer installeren voordat ik de upgrade naar Windows 7 kan doen. Ik heb die Vista dus niet meer. Acer biedt mij een rescue DVDtje aan voor de belachelijke prijs van 60 Euro! Ik kan van iemand een Vista Ultimate krijgen (legaal). Mijn vraag is of iemand weet of ik, als ik die geïnstalleerd heb, dan wel de upgrade naar Windows 7 Home Premium kan doen. Of gaat dat niet als je Ultimate geïnstalleerd hebt. Ik wil best wel wat voor een Vista dvdtje betalen maar om 60 Euro voor een opstapje naar Windows 7 te betalen gaat mij even te ver. Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Alvast hartelijk dank Ruurd
Link naar reactie
Mijn ervaring is dat als je een officiële upgrade cd heb met originele licentiecode je direct die upgrade cd van Windows 7 kunt installeren en je niet afhankelijk bent van eerst een Vista installatie. Sterker nog, ik heb door omstandigheden direct de upgradeversie van Windows 7 (originele upgradeschijf) geïnstalleerd zonder eerst opnieuw Vista te installeren en draai al bijna een jaar Windows 7 zonder problemen en krijg normaal mijn updates binnen. Dus schone install vanaf Windows 7 upgradeschijf en het blijkt domweg goed te werken.
Link naar reactie
[quote:d5adb523d1="Ruurd"] kreeg de melding dat de installatie niet mogelijk was omdat een upgrade niet geïnstalleerd kan worden op een lege schijf. [/quote:d5adb523d1] Op de site van computer totaal staat een artikel, waarin wordt verwezen naar een workaround waarmee een Upgrade-uitvoering van Windows 7 na installatie toch valt te activeren. http://computertotaal.nl/software/2-windows-7-upgrade-installeerbaar-op--kale--pc.html
Link naar reactie
Fantastisch. Het is helemaal gelukt met de werkwijze op de volgende link. http://www.winsupersite.com/article/windows-7/clean-install-windows-7-with-upgrade-media Methode #1 werkte al direct zonder problemen. Zonder een dure (onzin) backup van Acer direct weer alles goed werkend. Heel erg hartelijk dank allemaal voor het meedenken. Ik ben een gelukkig mens! Groet Ruurd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...