Ga naar inhoud

8Mbps verbinding op 1 van mijn PC's


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een UPC verbinding met internet, en op mijn desktop komt die niet hoger dan 8 MBps. Op mijn laptop is het wel veel hoger, namelijk 16/17 Mbps. Het draait allemaal via een router, waarin ik geen dingen heb ingesteld om de snelheid te beperken. De desktop maakt contact met een USB2 wifi kaartje. Ik dacht dat ik een snellere nodig had, heb er nu 1 van 300Mbps. De desktop staat boven, en als ik de laptop boven zet (een andere kamer dan de router), dan is die wel sneller. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Groet, Marcel
Link naar reactie
Ik heb op beide machines Windows 7 draaien. Op de desktop sinds een maand Windows 7 Ultimate, dit was eerst Windows 7 Home Premium. Met Home Premium was hij ook al zo langzaam. Op de laptop heb ik Windows Home Premium. Verder geen zware beveiliging erop, ze hebben allebei de windows firewall en AVG Free edition. -edit- De rechten zijn ook allebei de computers hetzelfde. Een user met Admin rechten.
Link naar reactie
wellicht niet, maar je hebt een andere usb-wifi-adapter aangeschaft... hen je dan wel eerst de software van de oude verwijderd, ccleaner het register laten opruimen, en de software voor de nieuwe geïnstalleerd, en daarbij de stick pas ingestoken toen dat van de software mocht(!) ..... zo niet, dan draait hij wellicht nog op de oude drivers. via apparaatbeheer-eigenschappen van de adapters kan je de finetuning op beide pcs vergelijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...