Ga naar inhoud

partities samenvoegen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2e hands een laptop gekocht met een 40 gb hardisk Echter die harddisk is nu in 2 partities verdeeeld C en D beide 20 GB groot. Echter op C staat nu bijv windows en office, dus ongeveer nog maar 4,5 GB vrij. Op de D schijf staat eigenlijk niks. Ik heb via systeembeheer gekeken bij computerbeheer maar daar zie alleen de optie verkleinen. Wie weet hoe ik de C partitie kan vergroten, dus afsnoepen van D? Het gaat om windows 7
Link naar reactie
euh... zie ik het verkeerd of wat? Je hebt twee partities van 20 op een schijf van 40 - dan is er toch niks te 'vergroten' omdat je alle ruimte toch al gebruikte? Dus: a. je D verkleinen door vooraan ruimte vrij te maken b. dan kan jij je C gaan vergroten door rechts te gaan slepen tot je ruimte ook weer 'op is' Of ben ik niet mee? (= Vlaams voor: snap ik het niet?)
Link naar reactie
Hoe en wat weet ik niet, maar ik dacht dat je het ook kon regelen binnen windows zelf De D schijf heb ik geformateerd, verwijderd maar in beiden gevallen kan ik C gewoon niet vergroten. Op een gegeven moment kon ik wel door systeem gereserveerd partitie vergroten , maar dat is niet wat ik wil. Is het niet zo dat je via computer beheer, dan naar schijfbeheer je partie kan vergroten? verkleinen kan weer wel? Normaal zou ik de boel gewoon opnieuw installeren, maar deze windows 7 versie is activeert en heeft alle updates binnen. Ik ben bang dat ik als ik alles opnieuw installeer windows niet opnieuw kan actieveren. De laptop is een 2e hands .
Link naar reactie
[quote:035d676d95="pdexie"]Ik ben bang dat ik als ik alles opnieuw installeer windows niet opnieuw kan actieveren. [/quote:035d676d95] Ondanks dat je het probleem al opgelost hebt, kan het toch nog wel nuttig zijn om je Windows 7 activatie te back-uppen. Zie voor uitleg in mijn topic, de reactie van caine http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=211650&highlight=
Link naar reactie
[quote:d93e193542="jolo"][quote:d93e193542="pdexie"]Ik ben bang dat ik als ik alles opnieuw installeer windows niet opnieuw kan actieveren. [/quote:d93e193542] Ondanks dat je het probleem al opgelost hebt, kan het toch nog wel nuttig zijn om je Windows 7 activatie te back-uppen. Zie voor uitleg in mijn topic, de reactie van caine http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=211650&highlight=[/quote:d93e193542] Bedankt Jolo daar ga ik ook nog mee aan de slag!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...