Ga naar inhoud

windows 8 dev installeren in vmware player


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag windows 8 32 bits developer preview gedownload en probeer hem nu in vmware player te installeren. Het start met de boodschap loading files en daarna komen er 5 blauwe blokjes in de linkerbovenhoek te staan. Nu draait de processor op volle kracht maar er gebeurt echter niks. Weten jullie soms wat er mis kan gegaan zijn? Ik heb als besturingssysteem in vmware aangegeven dat het zogezegd windows 7 is. Ik maak niet gebruik van easy install omdat ik wist dat dat gegarandeert voor problemen zou zorgen. Bij voorbaat dan
Link naar reactie
Ik ga het nu met Virtual PC proberen. Hopelijk heb ik hier wel succes mee. Edit: de installatie van virtual pc op windows 7 gaf een fout dus heb ik het toch nog eens in virtualbox geprobeerd en gelukkig deze keer wel met succes! Ik heb het iso bestand opnieuw gedownload en de io-apic functie aangezet. Dat heeft alle problemen opgelost! Vindt hem wel mooi, enkel het nieuwe startmenu moet wennen.
Link naar reactie
Hier kun je lezen hoe je 'm aan de praat krijgt in virtualbox: http://www.addictivetips.com/windows-tips/how-to-install-windows-8-on-virtualbox/ Gewoon scrollen naar de geavanceerde instellingen, er moeten een paar dingen ingeschakeld worden. En volgens mij is vb de enige die die functies ondersteund, en is het heel lastig om 'm in vmware aan de praat te krijgen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hmm, werkt hier prima in VMware. Als je maar niet de automatische install gebruikt maar even een VM aanmaakt met voldoende RAM (even van de 1024 naar 2096 of 4096 tillen als je daarover kunt beschikken) en kiezen voor "Install OS later". Dan sla je dus de automatische guest installer over en dan loopt de installatie van Windows 8 devpreview in VMware prima. En geniet je van de 3D interface-effecten. mvrgroet Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...