Ga naar inhoud

Besturingssysteem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Is het mogelijk om op twee verschillende harde schijven een besturingssysteem te installeren ? B.v. op de d schijf Windows 7 64 bits en op de c schijf Windows XP 32 bits. En zo ja hoe kan ik de besturingssystemen om beurten gebruiken ? Moet ik bij het opstarten regelmatig in het bios de schijf aangeven die ik wil gebruiken of, wordt bij het opstarten beide besturingsystemen aan gegeven zodat ik het betreffende besturingsysteem kan kiezen ?
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb al geprobeerd om Windows 7 over XP te heen te installeren maar dat lukt niet omdat 7 64 bits is en XP 32. Windows 7 wil ik op een aparte schijf installeren omdat ik een aantal videobewerking programma heb die alleen op 64 bits draaien, bovendien is 64 bits sneller dan 32 en deze schijf alleen maar gebruiken voor video montage.
Link naar reactie
[quote:92609dc19a="jarimoan"] Ik heb al geprobeerd om Windows 7 over XP te heen te installeren maar dat lukt niet omdat 7 64 bits is en XP 32. [/quote:92609dc19a] Dat is wel mogelijk, maar alleen als je kiest voor een schone Windows 7 installatie. Deze schone installatie voer je niet uit als onder XP. Maar door je PC op te starten vanaf de bootable Windows 7 installatie DVD. Zodat je kan kiezen voor een aangepaste installatie/Custum installation.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...