Ga naar inhoud

RUN in startbalk van Win7


anoniem

Aanbevolen berichten

Nu, daar staat het al! Ik heb een laptop met Win7. Misschien voor velen een verbetering, maar voor mij in ieder geval een verslechtering. Veel dingen zijn dieper in het systeem verstopt, oudere programma's werken niet meer en het is een zoektocht naar vele dingen die voorheen zomaar toegankelijk waren. Neem nou het venster RUN. Dat moet je ergens diep opgraven, in WinXP zomaar bijdehand. Ik heb het gevonden en een shortcut op de desktop gezet. Maar ik zou het graag in de startbalk willen hebben. Ik heb de gewone truks geprobeerd maar helaas.... Kan iemand mij vertellen hoe ik dat in de startbalk krijg? perloc
Link naar reactie
Niks diep graven, klik met links op het Windows logo helemaal links op de taakbalk. Direct daarboven krijg je dan een "invulvak" waar programma's en bestanden staat en een knipperende cursor. Vul daarin wat je wilt dus of iets wat gezocht moet worden of met www. .... de site waar je naar toe wilt. Makkelijker kan niet, of bedoel je toch iets anders?
Link naar reactie
[quote:14ff92e3ed="perloc"]gertcornieuw: Dat is de zoekfunctie. Die is om te huilen..... In XP heel wat beter!! [/quote:14ff92e3ed] Ieder zijn smaak natuurlijk, maar als je de juiste lokaties op je harde schijf indexeert, werkt de zoekfunctie in W7 toch echt wel beter dan die in XP. In plaats van de hele harde schijf af te zoeken naar documenten waar dat ene woordje in voor komt, heb ik nu binnen 3 tellen het gewenste resultaat van mijn zoekopdracht. Naast bestanden op mijn harde schijf worden ook items uit Outlook weergegeven, waar de zoekterm in voorkomt. Wel enigszins afgekeken van Apple, maar het werkt fantastisch...
Link naar reactie
Leo S: Dan moet je toch nog maar eens de discussie over dit onderwerp volgen op deze link: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=214216 De zoekfunctie van WinXP is duidelijk beter (niet sneller!) dan die van Win7. Punt!! Het komt er niet op aan hoe snel hij iets (niet) kan vinden maar óf ie het kan vinden.... a.tip: Dat is natuurlijk óók een goeie!! Bedankt. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:df9e09a4b2="a.tip"]Of installeer Classic Shell. Dan staat hij gewoon op zijn oude plaats.[/quote:df9e09a4b2]Gebruik hem (CS) sinds de Win-7 beta die ik van Microsoft ontving.... ben er zeer tevreden over. Verder organiseer ik dan groepen applicaties in nieuw mappen onder C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs met een namen als: Internet-mail-telefoon-mobiel Media_beeld-foto-scan-pdf Systeem-onderhoud-virus-firewall Office waardoor het menu overzichtelijk blijft. In CS heb ik ook de klassiek "Quick Launch" weer mogelijk gemaakt ipv het vastpinnen.... start, uitvoeren en dan: %userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch Lees verder onder; http://preview.tinyurl.com/3o2klqb
Link naar reactie
Zoals ik al zei: het is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten. Ik heb in Windows 7 nog nooit iets niet kunnen vinden via de zoekfunctie, ook niet als ik zoek op bepaalde woorden in een document, want ook dat werkt gewoon feilloos, net als het zoeken in een bepaalde map. Ik wil wat dat betreft echt niet meer terug naar XP. Met de juiste instellingen en werkwijze is de zoekfunctie bij mij in Windows 7 sneller, completer en beter dan die van XP...
Link naar reactie
andre@home: Bedankt, maar ik zal Classic Shell niet gebruiken. De laptop is namelijk van mijn vrouw en daar wil ik geen grote veranderingen in aanbrengen. Mijn eigen laptop heeft de geest gegeven (videochip waarschijnlijk defect, geen beeld en reparatie te duur). Wat betreft de link die je stuurde, daar kan ik geen wijs uit worden. Die geeft een aantal sites waar ik niets mee kan. Leo S.: ik heb nog niet uitgevonden wat je allemaal meer kan met de SEARCH functie van Win7 dan alleen rechtstreeks iets intypen. Dus vooralsnog blijf ik bij mijn stelling: Search van XP véél beter, hierin gesterkt door anderen in de link van mijn vorige bericht. MVG perloc
Link naar reactie
[quote:d3536c8c50="perloc"]Leo S.: ik heb nog niet uitgevonden wat je allemaal meer kan met de SEARCH functie van Win7 dan alleen rechtstreeks iets intypen. Dus vooralsnog blijf ik bij mijn stelling: Search van XP véél beter, hierin gesterkt door anderen in de link van mijn vorige bericht.[/quote:d3536c8c50] Ja ja... Dus omdat je nog niet de moeite hebt genomen om uit te vinden hoe het werkt, is het bij voorbaat al ruk... Dat is hetzelfde als wanneer ik een nieuwe auto uit zou zoeken en zonder een proefrit te maken, al bij voorbaat zou zeggen, dat ik die ene auto niet wil vanwege zijn beroerde rij-eigenschappen... Ik stel voor dat je je eerst eens ergens in verdiept voor dat je een mening hebt...
Link naar reactie
[quote:6381d54b58="perloc"][color=black:6381d54b58]Ik heb een laptop met Win7.[...] Neem nou het venster RUN. Dat moet je ergens diep opgraven [...] Kan iemand mij vertellen hoe ik dat in de startbalk krijg?[/color:6381d54b58] [/quote:6381d54b58][quote:6381d54b58="gertcornieuw"][color=black:6381d54b58]klik met links op het Windows logo helemaal links op de taakbalk. Direct daarboven krijg je dan een "invulvak"[/color:6381d54b58] [/quote:6381d54b58][quote:6381d54b58="perloc"][color=black:6381d54b58]Dat is de zoekfunctie.[/color:6381d54b58] [/quote:6381d54b58]Ja, dat is het zoekvak, maar [b:6381d54b58][u:6381d54b58]tevens[/u:6381d54b58][/b:6381d54b58] dient het als het vak Run/Uitvoeren. Het is niet nodig om het vroegere vak Run/Uitvoeren te gebruiken, je gebruikt daarvoor het nieuwe gecombineerde vak Zoeken/Uitvoeren. Dat is de situatie sinds Vista en geldt nu ook voor Win7.
Link naar reactie
@ gertcornieuw, Ja, sommige gebruikers raken een beetje geërgerd en kortaf van de dingen die ze niet gelijk doorzien bij de overstap naar Win7, of eerder naar Vista. Ik kan me de irritaties best voorstellen, maar het is niet zo prettig voor wie z'n best doet met advies. Leo S gaf het al [i:a2d2f3f77a]heel fijntjes[/i:a2d2f3f77a] aan, iemand kan eerst eens z'n best doen zich ergens wat in te verdiepen, voordat ronduit geïrriteerd reageerd wordt. Ikzelf vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat je bij een relatief 'grote' overstap zoals van XP naar Vista, of van XP naar Win7, wat de moeite moet nemen om je te verdiepen in een en ander. De praktische verschillen tussen Vista en Win 7 zijn veel geringer, maar zelfs daarbij ben ik toch al aardig wat tegengekomen dat ik even moest uitzoeken. Ikzelf zie dat altijd als een uitdaging, in plaats van dat ik me ga ergeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...