Ga naar inhoud

Windows live mail op desktop en laptop. Synchronisatie


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik maak gebruik van een laptop en een desktop en maak op beide machines gebruik van Windows live mail. Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik een mailtje verwijder op mijn laptop, dan moet ik hem op mijn desktop ook handmatig verwijderen. Als ik een mailtje stuur via mijn desktop staat hij in verzonden items. Het zou helemaal makkelijk zijn als hij dan op mijn laptop ook in verzonden items zou staan. Is het mogelijk om dit allemaal te laten synchroniseren? Misschien door middel van dropbox? Ik zou dan de opslaglocatie van de mailtjes moeten veranderen naar een dropbox map. Heeft er iemand tips om dit voor elkaar te krijgen? Ik heb via Live mesh al geprobeerd om de map met email te synchroniseren, maar een map van deze locatie kan niet worden gesynchroniseerd. C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail B.v.d.
Link naar reactie
Hoi, Afhankelijk van je mailprovider kan je die instellen als IMAP. Op alle apparaten waar je in het mailprogramma je account aanmaakt, wordt er dan gesynchroniseerd. Je zegt terecht dat de map onder AppData\Local\..... niet te synchoniseren is. Je kunt de lokatie van de map waarin al je data worden opgeslagen wijzigen (bijvoorbeeld een map WLM onder de map 'Documenten' en daarheen de inhoud van de door jou genoemde eerst te kopiëren; zorg wel dat WLM tijdens deze actie afgesloten is ....) Dan in WLM zelf: 'Blauwe' knop links en klikken op 'Opties' > Mail...; tabblad 'Geavanceerd' Knop 'Onderhoud' > knop 'Archiefmap' > knop 'Wijzigen' ..... Nu werkt het synchroniseren wél (en het is handig bij het maken van backups :D )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...