Ga naar inhoud

Blue screen of death bij opstarten.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb sinds kort problemen met mijn windows vista sp2 machine. ik kreeg een bsod, na het opstarten werkte hij weer totdat de computer vastliep. vastlopen in de zin van dat het beeld vaststaat je kunt de muis nieteens verzetten. daarna bij het opstarten een bsd of eenzelfde vastloper. Met een opstartcd geprobeerd windows opbnieuw te instaleren, maar daarbij ook een bsod of een vastloper. Zou dit dan wel harware moeten zijn? Ik heb twee ram kaarten die ik omstebeurt verwijderd heb waarna ik de computer opnieuw opstart en dezelfde problemen voor blijven doen. heb ik ram nu uitgesloten als boosdoener? bvd voor reacties
Link naar reactie
geen vastlopers of blauwe schermen wel een fout melding met gebruik van die iso. Ik durf niet te zeggen wat het precies betekent omdat ik ubuntu nog nooit gebruikt heb, maar het ziet er uit als een dos scherm, met een foutcode [ 1.995026] Kernel panic - not syncing: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(8,1) [ 1.995093] Pid: 1, comm: swapper Not tainted 2.6.38-8-generic #42-Ubuntu Daaronder staan nog een aantal regels die begint met zo'n nummer en dan "call trace" plus meer info. als je daar iets meer uit kan halen tiep ik dat ook wel over.
Link naar reactie
Mijn linux-kennis is ook niet wat het zou moeten zijn. Misch. heeft het zin om het onder os-linux te zetten, weten ze daar wel wat het kan zijn. Maar weet wel dat een bluescreen een foutmelding van windows is, en het dus zeker niet te zien bij een ander os. En mischien heeft het ook zin om een topic bij Moederborden, processors, overklokken, casemodding en koeling te zetten, het kan ook gewoon een verkeerd moederbord zijn. Het past in ieder geval niet onder windows. Verder weet ik ook nog dat je aan lichtsignalen en het aantal piepjes bij opstarten nog kan zien of er problemen zijn. Dat verschilt per fabrikant, en kun je volgens mij op de site van de fabrikant zien. Kun je trouwens nog in je BIOS komen?? Succes!
Link naar reactie
[quote:1379d8698a]geen vastlopers of blauwe schermen wel een fout melding met gebruik van die iso.[/quote:1379d8698a] Je kon Ubuntu live CD niet opstarten? Vreemd... Je had in de bootvolgorde je CD/DVD als eerste gezet? Kijk eens of je de Hirens kan opstarten... http://www.hirensbootcd.org/download/ Daar staat memtest86 op waarmee je je geheugen kan testen. Met mini-XP zou je je bestanden kunnen redden...maar ja, je moet 'm wel kunnen opstarten. :?
Link naar reactie
ik kan in de bios komen. Weet alleen niet wat ik daar zou moeten doen :p maar daar lijken zich geen foutmeldingen voor te doen. De linux dvd start inderdaad wel alleen vanaf het begin al die foutmelding. Hij maakt inderdaad andere piepjes dan dat hij voorheen deed bij het opstarten. ik kan dat natuurlijk even controleren, wist niet dat dat van belang was.
Link naar reactie
Wat is het merk van je pc?? En de naam van je pc? Als je in je BIOS kan komen, weet je in ieder geval zeker dat ie nog wát kan. De vraag is dan natuurlijk waarom je niet linux kan opstarten. In je BIOS kan je volgens mij bijna altijd de instellingen terugzetten naar de standaard. Door dat te doen heb ik mijn pc ook een keer weer aan de praat gekregen. Gek genoeg veranderden die instellingen vanzelf. En sommige merken kun je volgens mij ook resetten als je een aantal keer tijdens het opstarten alt-F12 indrukt. Maar dan gaan je bestanden waarschijnlijk ook verloren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...