Ga naar inhoud

Spellingscontrole word 2007


anoniem

Aanbevolen berichten

Weet iemand toevallig hoe ik dit moet oplossen: De spellingscontrole van word 2007 gaat automatisch naar Engels, terwijl ik toch de Nederlandse taal als standaard heb ingesteld?! Dus elke keer als ik een paar woorden ingetypt hebt krijg ik z'n rood randje onder sommige worden, dan kijk ik naar de taal en zie ik dat de taal weer is verandert naar het Engels (terwijl mijn standaard taal Nederlands is) Weet iemand hoe ik dit kan veranderen? Ik vind het namelijk heel irritant dat de spellingscontrole heel de tijd Engels is... :D
Link naar reactie
Hoi, Word starten via Officeknop het blanco bestand direct sluiten (onderste optie uit het menu) Nu: Officeknop > Openen Links klikken op de map 'Sjablonen' Rechts dubbelklikken op NORMAL (of NORMAL.DOTM of NORMAL.DOTX) Belangrijk: Ctrl-A indrukken (alles selecteren) Lint: Sectie 'Controleren' Links in het lint het kleine knopje 'Taal instellen' Klik op Nederlands en nu op de knop 'Standaard' (de vraag die hierna komt uiteraard positief beantwoorden) Klik op OK Sluit af met het sluitkruis rechtsboven in het Word-venster. Nb: al bestaande documenten kunnen desondanks weer op 'Engels' staan. Als je deze handelingen op bestaande documenten toepast en direct het bestand opslaat, even afsluit en opnieuw opent, blijft de taal in de regel op Nederlands staan. Per mail ontvangen bestanden kunnen andere taalinstellingen hebben met - opnieuw - het probleem tot gevolg.
Link naar reactie
[quote:8bc506fa22="vanveelen"]Hoi, Word starten via Officeknop het blanco bestand direct sluiten (onderste optie uit het menu) Nu: Officeknop > Openen Links klikken op de map 'Sjablonen' Rechts dubbelklikken op NORMAL (of NORMAL.DOTM of NORMAL.DOTX) Belangrijk: Ctrl-A indrukken (alles selecteren) Lint: Sectie 'Controleren' Links in het lint het kleine knopje 'Taal instellen' Klik op Nederlands en nu op de knop 'Standaard' (de vraag die hierna komt uiteraard positief beantwoorden) Klik op OK Sluit af met het sluitkruis rechtsboven in het Word-venster. Nb: al bestaande documenten kunnen desondanks weer op 'Engels' staan. Als je deze handelingen op bestaande documenten toepast en direct het bestand opslaat, even afsluit en opnieuw opent, blijft de taal in de regel op Nederlands staan. Per mail ontvangen bestanden kunnen andere taalinstellingen hebben met - opnieuw - het probleem tot gevolg.[/quote:8bc506fa22] Heel erg bedankt! Ik heb alles gedaan.... maar nu heb ik Word weer opnieuw opgestart en nog steeds staat de taal automatisch op Engels....?
Link naar reactie
Hoi, Als je een Engelstalige versie van Windows 7 hebt kan het mogelijk niet verholpen worden en moet je per document de taal alsnog op NL instellingen. Anders: Configuratiescherm >> Land en taal Knop 'Toetsenborden wijzigen' Zorg dat bovenin bij 'Standaardinvoertaal' de instelling staat op Nederlands (Nederland) - Verenigde staten (International) Zorg dat onderin bij 'geïnstalleerde services' alleen Nederlands (dat is dus de taal) en daaronder het toetsenbord VS internationaal staat. Staat er meer in dat venstergedeelte, dan klik je erop en kiest 'Verwijderen'
Link naar reactie
[quote:f0f9542dd8="vanveelen"]Hoi, Als je een Engelstalige versie van Windows 7 hebt kan het mogelijk niet verholpen worden en moet je per document de taal alsnog op NL instellingen. Anders: Configuratiescherm >> Land en taal Knop 'Toetsenborden wijzigen' Zorg dat bovenin bij 'Standaardinvoertaal' de instelling staat op Nederlands (Nederland) - Verenigde staten (International) Zorg dat onderin bij 'geïnstalleerde services' alleen Nederlands (dat is dus de taal) en daaronder het toetsenbord VS internationaal staat. Staat er meer in dat venstergedeelte, dan klik je erop en kiest 'Verwijderen'[/quote:f0f9542dd8] Dankjewel!!! Het is nu gelukt :) Deze forum kan nu verwijdert worden
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...