Ga naar inhoud

Erunt-vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

Deze vraag komt voort uit http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=214300 Ik installeerde gisteren dus Erunt en liet me leiden door http://computertotaal.nl/cursussen/2101-registerback-ups-maken-met-erunt.html Op deze pagina staat: "U kunt met ERUNT handmatig registerback-ups maken, maar [u:574ffd8de8]daarnaast kan het programma dagelijks automatisch een back-up opslaan bij de eerste start van de machine.[/u:574ffd8de8]" Alleen: deze morgen startte ik mijn systeem op en er is GEEN backup van vandaag bijgekomen. Ter vervollediging moet ik zeggen dat ik een eigen backup-map aanmaakte (dus niet degene die het programma voorstelt) - maar daar werd gisteren dan wèl een backup in geplaatst. Vandaag echter niet. Iemand een verklaring? (want anders ben ik met Erunt niet veel hé?)
Link naar reactie
Installatie en basisfuncties Als u ERUNT downloadt kunt u direct het Nederlandse taalbestand erunt-loc_dut.zip ophalen. Het optimalisatieprogramma NTREGOPT, dat u op dezelfde pagina vindt, maakt al deel uit van ERUNT. U hoeft dit dus niet apart te downloaden. De installatie wijst zich verder vanzelf. Als deze bijna voltooid is krijgt u de vraag of u de AutoBackup-functie wilt installeren. Klik hier op Yes, waarna de installatie voltooid zal worden. Dat heb je gedaan? Nadat u de pc opnieuw hebt opgestart, is niet alleen de registerback-up teruggezet en uw bureaubladachtergrond eventueel weer veranderd: u zult in de map C:\WINDOWS\ERDNT nu ook een nieuwe map met de naam AutoBackup aantreffen. Hierin slaat ERUNT bij opstarten automatisch een back-up op als dat die dag nog niet gebeurd is, en wanneer u de map opent zult u zien dat deze zojuist gemaakt is. Dit verhaal lees ik na het verhaal over het terugzetten van een backup (ter verificatie). Mischien moet je eerst een backup effe terugzetten en werkt het dan pas (gek idee...maar ja..) Heb je een map "AutoBackup"?
Link naar reactie
Tirm, dat eerste had ik dus niet gedaan (te vlug gelezen en gedacht dat het ging over een shortlink zetten in Programma's) Daarnet terug geinstalleerd (het wèl aangeklikt) en terug gereboot. Twee ervaringen: a . ik had voordien een eigen map aangegeven om de backups in te plaatsen (niet de ERNDT onder windows) - en daar staat géén nieuwe (automatische) backup bij maar... b. het progje maakte zelf wel de gekende ERDNT aan en plaatste daarin de vermelde Autobackup-map aan mèt een nieuwe backup. Het auto-backuppen lijkt dus nu te werken, zal wel gelegen hebben aan mijn te snel lezen en niet-aanklikken denk ik. Als je morgen niks meer hoort, werkt het progje zoals het hoort. dank je voor je hulp! (o ja: Erunt staat nu ook in mijn startup-lijst dus moet het normaal werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...