Ga naar inhoud

Bootable DVD ? RW ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Regelmatig maak (brand) ik een bootable CD-RW van [i:cae081fa17]Hiren's boot CD[/i:cae081fa17] vanaf een *.iso bestand Omdat daar om de haverklap een nieuwe versie van uitkomt, maak ik daar dus steeds een bootable CD-RW van i.p.v een bootable CD. Op de laatste [i:cae081fa17]Hiren's boot CD[/i:cae081fa17] staat er wel iets teveel op om het op een CD of CD-RW te branden. Ik heb dus die *.iso op een DVD-RW gebrand maar nu wil dat niet starten bij het booten niettegenstaande de juiste instellingen in mijn bios. Wat is hier loos ? EDIT: Ondertussen zelf opgelost. Maar kan er iemand mij eraan herinneren hoe ik een boot-CD tijdens het booten laadt zonder de standard volgorde in het BIOS te wijzigen (HD > CD-ROM) ?
Link naar reactie
Ja bedankt [b:fc78c5a54d]gerben[/b:fc78c5a54d] maar dat is nogal logisch. Mijn vraag was echter en ik herinner mij dat er een toetscombibatie was om niettegenstaande die instelling dat je PC altijd standard eerst met je HD opstart je hem toch wilt laten starten met je CD-Rom. Dus zonder de standard instelling in je BIOS te wijzigen. [/b]
Link naar reactie
[quote:ec50a55703="JimBFB"] toch wilt laten starten met je CD-Rom. Dus zonder de standard instelling in je BIOS te wijzigen. [/quote:ec50a55703] Dat is mogelijk als het BIOS van je moederbord een functietoets heeft, waarmee je het BIOS boot menu kunt oproepen. Zie afbeelding [img:ec50a55703]http://clonezilla.org/clonezilla-live/doc/01_Save_disk_image/images/ocs-00-boot-dev-priority-hotkey.png[/img:ec50a55703] Die functietoets zou je dan moeten indrukken tijdens de [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Power-on_self-test]Power-on self-test.[/url] Welke functietoets het is hangt af van het merk BIOS. Dus google op de zoekwoorden [code:1:ec50a55703] BIOS boot menu <merk BIOS> [/code:1:ec50a55703] Of probeer alle functietoetsen één voor één.
Link naar reactie
Ga het allemaal eens uitproberen, want het zit toch zo dacht ik dat als je je BIOS instelt om standaard met je HD op te starten en je al eens de funkties van een [i:28f781fced]Hiren's Boot-CD[/i:28f781fced] wil gebruiken het toch vervelend is dat je vooraleer af te sluiten en terug op te starten je die startup volgorde moet wijzigen in je BIOS en dan terug dient op te starten. Ik laat namelijk altijd die Boot-CD in de schuif steken van mijn laptop.[/i]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...