Ga naar inhoud

XP onder VirtualPC op PC met Win7 Professional


anoniem

Aanbevolen berichten

Na dit jaar een nieuwe PC te hebben gekocht, met Win7 professional, heb ik mijn diascanner nog steeds niet aan de praat kunnen krijgen. :oops: Het is een minolta Dimage speedscan SCSI, die ik al jaren gebruik, maar is helaas out of service. De SCSI controller is een ADAPTEC 29160N, werkt onder Win7 correct met diverse schijven. Het probleem is nu nog als volgt: Er zijn voor de Minolta geen Win7 drivers, vandaar virtueelPC met XP emulatie, hierop draaien diverse programma'tjes correct. Echter onder virtueel XP wil de SCSI controller niet starten, foutmelding "uitroepteken, met melding apparaat start niet". Heb reeds veel geprobeerd oa controller uitschakelen in Win7 maar het probleem blijft. Driver verwijderd en opnieuw geinstaleerd onder XP. Op een oudere machine met XP en zelfde SCSI controller werkte scanner vele jaren. Drivers voor 29160N zijn er voor Win7,Vista, XP en oudere systemen. :) Wie weet raad, of zou een dualboot met XP meer succes hebben. Bijvoorbaat dank voor Uw hulp, Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...