Ga naar inhoud

Windows Vista: 32bit HOSTS file


anoniem

Aanbevolen berichten

In c:\windows\....\etc map staat het HOSTS bestand van windows vista 32bit. Weet iemand wat de inhoud van het standaard HOSTS bestand is als Windows net is geinstalleerd en er geen modificaties op het bestand zijn geweest. 1. is het bestand leeg ? 2. Is de inhoud: ----------------------------------------------------------------------- # Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp. # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host ----------------------------------------------------------------------- Dit heeft hetzelfde effect als een bestand zonder inhoud, als onder 1. of ist: 3. de inhoud: --------------------------- 127.0.0.1 localhost ::1 localhost --------------------------- Ik weet dat de adrestoewijzing localhost aan 127.0.0.1 is dat default vaak op de eigen PC / Laptop gebruikt wordt. Wat betekent in deze file: ::1 local host ?????? Ik heb een paar malware scanners op mijn pc losgelaten en wat ik merk is dat het HOSTS bestand aan het eind van de pogingen LEEG is. Ik weet niet wat de inhoud vooraf was. Ik ga uit van ad.3. Tips welkom, G [edit] typo
Link naar reactie
Als je geen local webserver gebruikt dan zou het volgens mij met 127.0.0.1 localhost De adressering 0.0.0.0 heb ik in deze context nooit gezien. Wel een leeg bestand of # 127.0.0.1 Dit is dan gewoon tekst De functie van HOSTS is me bekend, ik heb er in deze PC's / laptops (met problemen) nooit gebruik van gemaakt. Search & Destroy (S&D) maakt hier weldadig gebruik van..... Ik begin af en toe te vrezen dat de problemen die ik op alle PC's heb te wijten zijn aan een soortgelijk probleem dat al eerder geweest is. zie: http://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=91 Ik gebruik McAfee via deze provider .....
Link naar reactie
@ Goofy44, [quote:842a79ae5a]Als je geen local webserver gebruikt dan zou het volgens mij met 127.0.0.1 localhost [/quote:842a79ae5a] Ja, Hosts bestand bij mij is alléén 127.0.0.1 [602 Kb] met onder andere [heb een stukje gekopiërd]: ====== # This MVPS HOSTS file is a free download from: # # http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm # # # # Notes: The Operating System does not read the "#" symbol # # You can create your own notes, after the # symbol # # This *must* be the first line: 127.0.0.1 localhost # # # # *********************************************************# # ----------------- Updated: May-09-2011 ------------------# # *********************************************************# # # # Entries with comments are all searchable via Google. # # # # Disclaimer: this file is free to use for personal use # # only. Furthermore it is NOT permitted to copy any of the # # contents or host on any other site without permission or # # meeting the full criteria of the below license terms. # # # # This work is licensed under the Creative Commons # # Attribution-NonCommercial-ShareAlike License. # # http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ # 127.0.0.1 localhost ::1 localhost #[IPv6] #start of lines added by WinHelp2002 # [Misc A - Z] 127.0.0.1 fr.a2dfp.net 127.0.0.1 m.fr.a2dfp.net 127.0.0.1 ad.a8.net 127.0.0.1 asy.a8ww.net 127.0.0.1 abcstats.com ======= Ik heb geen leeg bestand. [quote:842a79ae5a]Ik begin af en toe te vrezen dat de problemen die ik op alle PC's heb te wijten zijn aan een soortgelijk probleem dat al eerder geweest is. [/quote:842a79ae5a] Waarom plaats je geen HijackThis ? Ik heb bij die link van xs4all gelezen, [b:842a79ae5a]wat erg ![/b:842a79ae5a] S&D en McAfee ken ik niet, nooit gebruik. groet, mericya
Link naar reactie
Ik heb het probleem opgelost. 1. Windows Firewall en Firewall McAfee verdragen elkaar niet. 2. Zelfs als McAfee Antivirus Plus verwijderd wordt, is het probleem niet opgelost. 3. Als je kijkt naar actieve processen terwijl McAfee al verwijderd is, dan komen er zelfs na een herstart nog resten mee, die door de Windows Firewall niet verdragen worden en als zodanig herkend worden. Na een uninstall van McAfee Antivirus Plus is de troep die achterblijft in het systeem zo groot, dat McAfee en Windows elkaar over en weer dwarszitten en beschuldigen met verkeerde meldingen. 4. De processen van McAfee die na verwijdering aktief zijn, zijn niet te killen, ook niet met speciale programma's. 5. Ik heb de McAfeen entries uit het register verwijderd (regedit). 6. register geschoond 7. systeem opnieuw gestart en toen waren de rest processen van McAfee opgeruimd en reageerde Windows Firewall en Defender zoals het hoort. 8. Ik heb 2 windows updates van NetFrame work opnieuw geinstalleerd. 9. McAfee Antivirus Plus opnieuw geinstalleerd. 10. De virusscanner en firewall doen het zoals het hoort. 11. Windows Firewall en Defender reageren zoals het hoort (niets doen). 12. vbasic werkt weer 13. java werkt weer 14. javascripts van websites werken weer. De software die je laptop / PC beschermt, is er in deze situatie de oorzaak van dat een laptop / PC bijna niet meer functioneert. Helpdesks hebben als enige tip: opnieuw installeren, de ene partij geeft de andere partij de schuld. (schiet niet op). =-=
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...