Ga naar inhoud

Woorden tellen in Word


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw is bezig aan een proefschrift. Dat proefschrift moet tenminste uit 20.000 woorden bestaan. In dat proefschrift komt een groot aantal diagrammen voor. Helaas wordt de tekst in die diagrammen niet meegeteld in de woordcount. Hoe kan ik bereiken dat die woorden WEL worden meegeteld! De diagramma zijn copiën uit opgezochte artikelen en zelf gemaakte in Paint, dus images. Ik heb geprobeerd in Word om te werken met de middelen daar, maar die zijn enerzijds veel te ingewikkeld en anderzijds ontoereikend. Ook in het niet duidelijk wanneer de woorden wel, en wanneer niet worden meegeteld. Wat ik zou willen weten is b.v., is er een programma wat wel mooie hokjes maakt met verbindingslijntjes en kaders welke WEL in de woordcount wordt opgenomen? Ik denk hierbij b.v. aan OpenOffice. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn te werken met OCR. Office 2003 heeft die mogelijkheid niet maar ik heb in bestelling Office 2010, die die mogelijkheid wél schijnt te hebben. Wordt het produkt van een OCR image wél in de woordcount gezien? En natuurlijk met behoud van de kaders en zo? perloc
Link naar reactie
Ik wist niet dat er een OCR mogelijkheid zat in Office 2003. Het werkt! Bedankt voor de tip! Het programma van ABBCC is een betaald programma. Het is voor ons belangrijk te weten of het proefschrft wat betreft de woordcount aan de eis voldoet, maar het moet ook zondermeer voor de professor te tellen zijn. Nogmaals dank. perloc
Link naar reactie
[quote:e46eacc902="perloc"]maar ik heb in bestelling Office 2010, die die mogelijkheid wél schijnt te hebben. perloc[/quote:e46eacc902]Zonde van het geld dus.... :oops: Met Google had je het meteen gevonden.... [URL=http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&source=hp&q=%22office+2003%22+ocr&pbx=1&oq=%22office+2003%22+ocr&aq=f&aqi=g-L1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1850l7907l0l8978l17l15l0l0l0l0l968l10028l0.1.0.2.0.3.9l15l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=f7a299965ff3fb30&biw=1280&bih=643]OCR met Office 2003.....[/URL] En... graag gedaan... zoals je weet ... ;) [quote:e46eacc902="perloc"]Het programma van ABBCC is een betaald programma. perloc[/quote:e46eacc902] PS: Ik schreef ook "trial...", leek me duidelijk/eenduidig genoeg...
Link naar reactie
Office 2010 was al een tijd in bestelling en niet om reden van de OCR. Is ook geleverd maar was uitsluitend in het Nederlands (we willen Engels) ondanks de verzekering dat het voor beide talen was te installeren. Dus op de Engelse versie wachten we nog. Ik laat deze in Nederland kopen en een copie ervan opsturen wegens veiligheid: omgeveer 5-10% van de post komt hier nooit aan, ook aangetekenden. Dus vandaar. Bij mijn zakengelastigde in Nederland ligt nogal wat legale software. Office 2010 hebben we als 4 gebruikers nodig omdat we steeds vaker aanlopen tegen het probleem dat sommige doc files (docx) niet zijn te lezen in Word 2003. Op de Universiteit, waar twee van ons studeren, hebben ze allemaal illegale copieën van Word2010. Legale software (en dat niet alleen, ook legale muziek en video's) kom je in dit land bijna niet tegen. Ik ben een uitzondering.... MVG perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...