Ga naar inhoud

Importeren van Outlook Express naar Thunderbird lukt niet.


Aanbevolen berichten

Pas nieuwe PC. Met Windows 7. Nu wil ik natuurlijk mijn ouwe emails en adressen overpompen. In Thunderbird importeren gekozen, vervolgens Outlook Express geselecteerd en dan email.... Het ding is 5 minuten aan het ratelen en ..jawel, er staat een leuk mapje links in Thunderbird wat heet Outlook Express-Import . Klik Klik, maar vervolgens gebeeurd er niks. Vraagtekens alom. Groet
Link naar reactie
Er is geen ouwe PC meer: PCU overleden... Ik heb de ouwe harde schijf in een behuizing gepropt en kan die via USB inlezen. Ik heb eerst Outlook geprobeerd, maar die was na 2 X opstarten de inloggegevens kwijt. Nu dus Thunderbird geprobeerd, maar ik snap dat dat dus ook niet gaat werken. Misschien Pegasus.... Het is wel knap .... dat Windows 7 geen normaal email prog heeft. Je zou ze wat. Bedankt en groet
Link naar reactie
@Sandy, Je opmerking "Je zou ze wat", dat Win7 niet standaard is voorzien van een mailprogramma, heeft kennelijk te maken met onkunde. Ik ga de reden waarom het er niet meer in zit niet uitleggen. Wel is duidelijk dat je zelf kunt kiezen voor je 'offline' ofwel lokale mailprogramma, zoals jij kennelijk kiest voor Thunderbird. Voor Win7 is de gratis opvolger van OE, Windows Live Mail te downloaden. Je kunt mail en -adressen van OE hierin importeren, daar is een standaard-wizard voor. Bij jou gaat dat echter niet werken, want die wizard gaat ervan uit dat OE nog op de betreffende computer staat. Je hebt kennelijk nog wel toegang tot de oude harde schijf en kunt de oe-gegevens benaderen. De handigste methode is: zoek iemand die 'nog' een computer met XP heeft en maak daar tijdelijk een extra Windows account aan. Nadat je onder die nieuwe account OE hebt gestart en afgesloten kopieer je de data van OE op de oude schijf naar dezelfde lokatie op de nieuwe: Ga op de oude pc (schijf) naar de map waar OE de gegevensbestanden opslaat: C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602}\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn) Kopieer en/of verplaats de inhoud vandeze map naar dezelfde map op de andere pc. De lokatie van het adresboek: C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Address Book. Start op de XP-pc nu Window Live mail en importeer de gegevens. Tenslotte exporteer je ze en importeert ze weer op je nieuwe pc. De reden dat je onder Thunderbird niks 'ziet' wil niet zeggen dat er niks is geïmporteerd. Het gaat alleen helemaal mis, omdat de veldnamen niet overeenkomen met die in OE. Je kunt dit aanpassen middels een spreadsheetprogramma, maar da's weer een procedure in meerdere stappen.
Link naar reactie
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat ik in ieder geval NIET kies voor Windows Live mail, is, dat ik niet wil dat mijn gegevens/email ergens op het net rondsporten. Ik heb weliswaar niets/weinig te verbergen, maar dat geeft me toch een ietwat unheimisch gevoel. Daarbij denk ik bij Windows Live Mail aan een soort Hotmail of Gmail waar bij alles zomaar dichtslibt met je reinste rotzooi en dat dat naast de nodige ergernissen dus ook kostbare tijd rooft. Maar.... het kan natuurlijk zeker onkunde zijn of tenminste onterechte koudwatervrees. En... goede raad wordt natuurlijk opgevolgd. Nogmaals bedankt en ik laat het nog weten. Groet
Link naar reactie
@Sandy, Uit je laatste reactie blijkt dat je er inderdaad maar weinig van snapt. Je bent overigens niet de enige ..... Windows Live Mail is geen [b:3da6fe3b72]Live[/b:3da6fe3b72] mailprogramma in die zin dat het om een soort webmail zou gaan. Je download en installeert het programma op je computer. Je maakt er, net als in Outlook Express en Windows Mail (vista) en Thunderbird, je e-mail account(s) in aan. En je mail wordt op je computer binnengehaald. Dat heeft dus helemaal niks te maken met 'online' (webmail) afhandeling zoals Gmail, Hotmail ... etc. Kortom: het feit dat je er in IEDER GEVAL NIET voor zou kiezen is gebaseert op ...... een misvatting. Ik zou dus zeggen: probeer het uit. Ik gebruik zelf Outlook (dus de 'volwassen' versie uit het MsOffice-pakket) t.b.v. mijn PDA. Maar Windows Live mail werkt handiger als het gaat om meerdere accounts en ook de nieuwste versie van Outlook (2010) is gebaseert op datzelfde principe. Overigens: alle mail-accounts hebben altijd ook een webmail-optie. Met andere woorden, als je 'ergens' bent waar een computer met internet beschikbaar is, kan je ook bij je mail. Of je nu bij KPN, Xs4All, Tele2 .... etc. een mailaccount hebt. Zoals jij het interpreteert klopt dus helemaal niet: als je niet regelt, dat met het binnenhalen van je mail je postbus bij je provider wordt geleegd blijft het daar - zoals waar jij 'bang' voor bent - op internet 'zwerven'. Met hotmail, gmail e.d. is dat precies hetzelfde te regelen: je haalt je mail binnen met Windows Live Mail, Thunderbird wat je maar wilt en op dat moment kan je instellen dat de mail uit de postbus van Gmail ... etc. wordt verwijderd. Nogmaals: broodje aap verhalen dus
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...