Ga naar inhoud

Dagelijks blauw scherm in Windows Vista


Aanbevolen berichten

Sinds ongeveer een maand doet mijn computer raar in die zin dat hij dagelijks tijdens of vlak na het opstarten problemen vertoont. De ene keer hangt hij vanaf het ene op het andere moment totaal vast en reageert dan niet meer op muis en/of toetsenbord. Het enige wat dan nog rest is uit- en inschakelen met de aan-/uitknop. Soms komt het ook voor dat er tijdens het opstarten of na een paar minuten werken met de computer een blauw scherm verschijnt, waarna er geheugen gecached wordt op zoiets en vervolgens de computer opnieuw opstart. De volgende blauwe schermen heb ik al gehad: IRQL Not Less Or Equal Bad Pool Header Het vreemde is dat na één of hooguit twee keer de computer vervolgens de rest van de dag normaal werkt. Wel merk ik ook sinds een maand dat er een bepaalde traagheid in geslopen lijkt te zijn. Het opstarten en het verwerken van processen gaat nog steeds snel, maar wanneer ik muziek afspeel (Winamp) en vervolgens op internet een nieuwe pagina laad, hapert het afspelen even totdat de pagina geladen is. Het lijkt erop alsof er te weinig geheugen is, terwijl dat eigenlijk niet zo kan zijn. Nieuwe software is er bij mijn weten niet geïnstalleerd (hooguit updates van Windows) de afgelopen maand en in de pc is sinds de aanschaf nooit nieuwe hardware bijgebouwd. Weten jullie wat ik hiermee het beste kan doen of er vanaf te komen? Ik heb als eens zitten denken aan het opnieuw installeren van Windows, maar het is de vraag of dat het probleem is. Ik heb ook al eens gegoogled op de blauwe schermen, maar ik vraag liever eerst hier even om advies alvorens ik van alles ga proberen. Alvast bedankt voor jullie hulp! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...