Ga naar inhoud

Windows XP installeren???


Aanbevolen berichten

Op de pc zoals deze nu is draait Windows XP met SP3. Straks na de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=213794]upgrade[/url] was ik van plan om weer XP te installeren. Nu heb ik een OEM licentie wat betekent dat ik eigenlijk een nieuwe licentie zou moeten aanschaffen, maar vraag mij af of die uberhaupt nog wel te krijgen zijn en daarnaast is het financieel ook niet meer aantrekkelijk aangezien de ondersteuning voor XP aflopende is. Kan ik gewoon XP weer installeren en op het moment dat Windows 8 verschijnt overstappen? Of is het voor de performance van de pc beter om nu Windows 7 te installeren?
Link naar reactie
Start Windows verkenner en ga naar de map C:WINDOWSSYSTEM32 En kopieer het be-stand WPA.DBL naar diskette. Nu kan je Windows XP opnieuw instaleren. Tijdens de installatie vraagt XP of je wilt activeren, Kies dan Nee En de installatie van XP gaat door. Na de installatie van Windows XP Start je de computer opnieuw op en ga je weer naar de map C:WINDOWSSYSTEM32. Hernoem nu het bestand WPA.DBL naar WPA.OLD. Kopieer het WPA.DBL-bestand, dat je op diskette hebt staan, naar de eerdergenoemde map. Nu alleen nog even herstarten en alles is weer in orde!
Link naar reactie
[quote:2a87357495="Hans.Vosman"]Het WPA verhaal werkt volgens mij niet meer, tenminste het leverde mij alleen maar gezeur op. Wat voor soort OEM betreft het? Van een A-merk of is het een gewone niet merk gebonden Windows OEM? In het laatste geval zou je gewoon opnieuw moeten kunnen installeren.[/quote:2a87357495] Het is een niet merk gebonden OEM, maar met installeren van XP verwacht ik overigens ook geen problemen. Eigenlijk was mijn vraag of het nog wel verstandig is om XP te installeren na de upgrade. Ik krijg als 't goed is morgen of overmorgen alles binnen en dan zal ik eens zien of er nog XP drivers bij zitten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...