Ga naar inhoud

[XP] video drivers niet te vinden of niet te installeren


Aanbevolen berichten

Ik heb een HP omnibook Xe2 met een SMI Luynxe sm811 videokaart. De drivers voor deze kaart vind xp niet in windows update en ik kan er ook geen vinden voor windows xp voor deze computer. Drivers die ik wel vind, zijn specifiek op modellen gericht met een nummer, maar daar vind ik dus niet de juiste tussen, of zijn niet voor XP of willen gewoonweg niet installeren. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen? systeem draait op een kaalgeplukte versie (via nlite) van windows xp pro met sp3 Is het misschien verstandig om windows 98 se erop te gaan draaien of zelfs een linux bak ervan maken? (dat laatste heb ik al geprobeert, maar veelal installeren die zich niet, of laden de cd nog niet eens) trackpoint vraagt ook elke keer na het opstarten voor een nieuwe installatie, terwijl deze wel gewoon werkt en niet in het apparaatbeheer terug te vinden is met een foutmelding.
Link naar reactie
Al bij hp gekeken? http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=nl&cc=nl&prodNameId=19833&taskId=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=31648&lang=nl&cc=nl Zo te zien een oud apparaat, waarvoor alleen win2k en oudere drivers bestaan. Soms werken windows 2000 drivers in xp, soms niet.
Link naar reactie
jazeker, maar juist loop ik tegen het probleem aan dat de drivers gewoon niet werken. had eerder het probleem ook al met de drivers voor de geluidskaart. Maar die heb ik kunnen vinden omdat ik in de cli opstart van knoppix de driver zag terugkomen en t volledige typenummer van de geluidskaart. Videokaart vind ik niet welke drivers ervoor moeten werken. knoppix slaat ook in zwart beeld bij het opstarten van de KDE en vervolgens stopt ie er gewoon mee. (live cd)
Link naar reactie
[quote:1d270d0cb0="The_Ultimate"]HP omnibook Xe2[/quote:1d270d0cb0] Als ik zo check bij de [url=http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&taskId=125&prodSeriesId=31645&prodTypeId=321957&prodSeriesId=31645&objectID=bpi03425]HP Omnibook xe2 pc - product specifications,[/url] dan staat er bij Memory [quote:1d270d0cb0] Standard 32 megabytes (MB) or 64 MB memory onboard Maximum Random-access memory (RAM) expansion up to 256 MB maximum Slots Two available slots for RAM expansion [/quote:1d270d0cb0] Welk besturingssysteem je het beste kunt installeren, hangt af van de hoeveelheid beschikbare werkgeheugen. Als je Windows wilt installeren, hangt het ook af van welke versie je over een licentie beschikt. Als je Notebook 256 MB werkgeheugen heeft, dan zou je Windows 2000 Professional kunnen installeren. Deze Windows versie wordt echter niet meer ondersteund door Microsoft. Of installeer eventueel [url=https://wiki.ubuntu.com/Xubuntu]Xubuntu[/url] Linux. Deze draait als Windowmanager Xfce. Voor KDE is 256 MB werkgeheugen te weinig. Bij minder dan 256 MB werkgeheugen, check je [url=http://wiki.laptop.org/go/Minimal_Linux_distros]Minimal Linux distros.[/url] Verdere vragen over Linux kun je beter stellen, in OS Linux.
Link naar reactie
ik heb 384MB geheugen erin zitten. Windows xp is om die reden opzettelijk kaalgeplukt en ik kan er nog redelijk mee uit de voeten. Vreemde is dat windows zelf maar 192mb ziet. Terwijl de videokaart maar 6mb gedeeld geheugen zou moeten hebben. Deze versies van ubuntu heb ik geprobeert, xubuntu, lubuntu, ubuntu zelf. Allen starten nog niet eens de live cd, deze stopt er op een gegeven moment gewoon mee. Enigste linux versie die heeft kunnen draaien op het systeem is puppy linux. maar juist omdat ik bezig ben met xp, heb ik de vraag hier gemeld. heb verder alleen een windows 7 pro lecentie, en een win 98 se lecentie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...