Ga naar inhoud

slaapstand in Vista


Aanbevolen berichten

Ik kan een laptop met Vista Home niet meer in slaapstand krijgen. Als ik in de root van C kijk zie ik geen hiberfil.sys (en ook geen pagefile.sys) staan, zoals bij XP en Win 7 wél het geval is. Ikzelf heb op al mijn spullen alleen Win7 staan, weet dus niet meer hoe dat bij Vista zat. De zoekfunctie (sowieso sinds XP belabberd) geeft geen van beide files aan. Vraag is dus; waar staan die, en als ze er niet meer zijn (howcan?) hoe krijg ik ze weer geïnstalleerd?
Link naar reactie
Heb je al onder Energiebeheer gekeken, hoe daar de instelling is voor de slaapstand? Doe dit voor het gemak vanuit het Administrator-account, niet vanuit een Standaardgebruikers-account. (Er vanuitgaande dat vanwege de veiligheid normaal gesproken in een Standaardgebruikers-account wordt gewerkt.) Energiebeheer: Configuratiescherm\ Systeem en onderhoud\ Energiebeheer\ \ De schema-instellingen wijzigen\ \ Geavanceerde energie-instellingen wijzigen\ \ Energiebeheer, Geavanceerde instellingen\ \ Slaapstand\ Voor notebook/ laptop hoor je daar te vinden: Slaapstand na -- Instelling: xx minuten Hybride slaapstand toestaan -- Instelling: Nooit Sluimerstand na -- Instelling: xx minuten [N.B. Hybride slaapstand is van toepassing op desktops, niet op notebooks.] Is slaapstand/ sluimerstand niet ingeschakeld, dan kun je dat daar in principe inschakelen. Blijkt het inschakelen niet mogelijk, voer dan het volgende uit: Menu Start\ Alle programma's\ Bureau-accessoires\ Opdrachtprompt (Als administrator): [b:7b7c24d6fd]powercfg /hibernate on[/b:7b7c24d6fd], Enter Na uitvoeren: Exit Computer opnieuw opstarten. Dat zou slaapstand opnieuw mogelijk moeten maken. Succes. Laat even weten of het gelukt is, en hoe.
Link naar reactie
Via Powercfg Hibernate On gezet. Die andere instellingen had ik al gevonden maar dat werkte dus niet, nu wel. Probleem opgelosT. Bedankt voor de tips. Gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld, maar nu wordt de ene lastige en steeds terugkomende waarschuwing vervangen door de andere; ik herinner me dat hiaat in Vista. Is in Win7 beter geregeld. Nogmaals dank.
Link naar reactie
Mooi, HvD, dat [b:2d46de5c07]powercfg /hibernate on[/b:2d46de5c07] de slaapstand weer mogelijk heeft gemaakt. Maar (alhoewel off-topic) waarom heb je Gebruikersaccountbeheer uitgeschakeld? Omdat je dat onhandig vindt in Vista? Het is echter een relevante beveiligingslaag, net zoals gezond verstand, een actief antimalware-programma en een firewall. Het uitschakelen van de UAC betekent een zekere verzwakking van de verdedigingslinie. Zelfs het niet op het hoogste niveau zetten van de UAC in Win7 betekent al een verzwakking van de bescherming. Maar goed, zo maakt ieder zijn eigen keuzes.
Link naar reactie
Ik werd altijd strontziek van die meldingen, elke keer weer als ik ook maar de geringste handeling wilde verrichten. En in Vista werd het uitschakelen weer gevolgd door net zo lastige waarschuwingen dat het uitgeschakeld is. Beetje raar; als je bewust iets uitschakelt wil je niet steeds weer gehinderd worden door een reminder. Maar dat veiligheidsverhaal is misschien doorslaggevend om het terug te zetten, zeker in betreffende laptop, die niet van mezelf is. Ikzelf heb trouwens nog nooit last gehad van hyjacking e.d., mede vanwege de goede beveiliging van Norton IS Suite én omdat ik nooit op pulpwebsites rondhang of anderzins pulp binnenhaal. Bedankt voor de tip.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...