Ga naar inhoud

Windows XP harde schijf mappen, bestanden niet te zien ea


Aanbevolen berichten

Windows XP Home 32bit, hoogste onderhoudslevel. Dit systeem heeft tal van jaren zonder problemen gewerkt, laatste half jaar ook met Office 2010. Na opstarten PC: - het bureaublad met de pictogrammen kwam niet meer in beeld. - een foutmelding van AVG Antivirus dat de Adobe Player update een virus bevatte - een voor mij onbekend <Windows XP Repair venster> in beeld dat stelde dat de harde schijven waren beschadigd en gerepareerd moesten worden, er volgt een analyse aanbod en de problemen zouden na betaling opgelost kunnen worden. Dit dus niet gedaan en weet ook niet hoe dit in de PC komt. Wat gedaan: 1. Ik heb chkdsk gedraaid en de HDD gecontroleerd op: bestanden, index, security descriptors, USN logboek en gegevens in bestanden. Er werden geen fouten gevonden. Ik kreeg bureaublad zonder pictogrammen terug. Ook de Start/Alle Programma's/ overzicht was volledig leeg. 2. Ik heb AVG virus scanner op de schijven C: en D: losgelaten, daar werd Adobe Player Update als besmet doorgegeven en in quarantaine gezet. 3, Ik heb van de meeste programma's die ik vaak gebruik met de verkenner de programma's opgezocht en nieuwe pictogrammen op het bureaublad gemaakt. Een aantal zaken werkt echter niet: 1. als met de verkenner kijk naar schijf D dan zie ik wel de drive, echter geen mappen en bestanden. Schrijf ik een bestand weg naar D: dan is dat bestand zichtbaar en te benaderen. (het lijkt alsof de attributen van alle mappen en bestanden op HIDDEN gezet zijn. 2. De Office applicaties 2010 werkten altijd goed, nu werkt alleen Outlook 2010 niet: foutbericht is MSVCR90.dll ontbreekt. Met de zoekfunctie vind ik deze dll gewoon op de plek waar deze voor Outlook 2010. Ik verwacht dat dit met bestandsattribuut te maken kan hebben (HIDDEN). Er zijn meer programma's die niet werken. Bureau pictogrammen ontbreken. Het startmenu wat er was ontbreekt. Alle Programma verwijzingen vanuit Start zijn afwezig. Als ik een herstelpunt gebruik, dan blijven alle pictogrammen weg en houd ik ook de problemen met programma's zoals aangegeven. Is er een Malware prog om vast te stellen welk programma de FAKE berichten veroorzaakt dat het systeem defect is en betaald moet worden voor reparatie ? Dit grapje zat waarschijnlijk verpakt in een venster van een website waar Adobe Player support ontbrak en is gedownload op aanraden van de website.....
Link naar reactie
Windows XP Repair is een z.g. Ransomware-programma, he 'gijzelt' als het ware je PC. Je zou er volgens de site vanaf kunnen komen door te betalen. Heb je al geprobeerd om te scannen met [url=http://www.malwarebytes.org/]MBAM[/url]? Vaak is dit programma in staat om besmettingen als deze te verwijderen. De Trojan is binnen gekomen door een besmette Adobe Player Update, maar dit had je door de melding van je virusscanner waarschijnlijk ook al begrepen.....
Link naar reactie
als de wiedeweerga eerst dat "repair" verwijderen! start op in veilige modus, kijk bij ms config waar het staat, en verwijder het. draai dan ccleaner om het register op te schonen. nb: doorgaans laat dit soort ellende zich niet verwijderen via configuratiescherm! dus de aangegeven weg volgen.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie. CCLEANER en TuneUp Utilities 2009/2011 gebruik ik standaard. MBAM had ik vroeger op de PC, maar had ik verwijderd. Nu toch maar geinstalleerd. Windows XP Repair kom je niet als programma tegen. Dat is opgenomen in het FAKE module van Malware. MBAM heeft de Malware ontdekt, module met fakebericht dat systeem schijven kapot zijn en alleen tegen betaling gerepareerd kunnen worden..... dat module en wat objecten verwijderd. De AVG antivirus scanner beschouwt MBAM als malware en adviseert om dit programma te verwijderen.... De problemen van de onzichtbare mappen en bestanden, het afwezige bureaublad en het niet opstarten van OUTLOOK 2010 door ontbreken van MSVCR90.dll module heb ik opgelost door via Start/Deze Computer/Extra/Mapopties/Weergave/Verborgen Mappen en Bestanden aan te vinken. Dat is door het FAKE programma ingesloten in de Adobe Player update uitgezet. Total Commander ziet de mappen en bestanden op de D:\ schijf ook niet. Ook in TC kan je een instelling kiezen waardoor alle mappen en bestanden die onzichtbaar zijn (ook systeem bestanden) zichtbaar worden. Daarmee werkt TC op dezelfde manier als altijd. Alle mappen die door het FAKE programma met attribuut HIDDEN waren voorzien, moeten vrijgemaakt worden van HIDDEN attribuut. Ook van alle bestanden die in die map staan met dit attribuut, moet HIDDEN verwijderd worden. Daarna kan met de procedure als boven omschreven voor Windows en Total Commander de instelling zichtbaar maken Alle systeembestanden en verborgen bestanden ongedaan maken. Doe je dit niet, dan loop je risico dat je met systeembestanden gaat rommelen, met alle risico's van dien. Problemen zijn opgelost, oude PC van 8 jaar doet het weer als een zonnetje. Bedankt nogmaals voor de tips en het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...