Ga naar inhoud

wijzigen standaard toetsenbord windows 7


Aanbevolen berichten

Ik heb vorige maand via een aanbieding van een Nederlandse leverancier een asus eee netbook gekregen. Ik woon in Belgie en normaal gebruik ik azerty toetsenborden op mijn pc s en laptops dus wist ik het verschil niet tussen de verschillende qwerty versies. Ik heb dus bij de instellingen bij de eerste opstartsessie gekozen voor een NL toetsenbord, terwijl de daadwerkelijke indeling US blijkt te zijn. Ik heb via het configuratiescherm het toetsenbord op Verenigde Staten ingesteld, maar het toetsenbord springt regelmatig terug op NL. Ik krijg het niet voor elkaar de NL indeling te verwijderen en de VS als standaard te hebben (die vs kan ik wel gewoon verwijderen maar de nl niet waarschijnlijk omdat de vs later toegevoegd is) Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? (verenigde staten als standaard toetsenbord, NL optie weg, wel natuurlijk Nederlandse taal voor OS behouden)
Link naar reactie
Welk os heb je??? Voor windows 7 is het volgens mij rechtermuisknop op het toetsenbordje rechtsonderin(ben even de naam kwijt) en dan klikken op instellingen. Dan kun je bij de standaardinvoertaal je standaard selecteren. Als je het probleem alleen bij office hebt, dan moet je in de instellingen van office zijn.(alle programma's, microsoft office, microsoft office tools of zoiets dergelijks, microsoft office language preferences.) Suc6
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, op die manier had ik inderdaad het toetsenbord gewijzigd. Ik had toen alleen bij toetsenborden gekeken i.p.v. ook bij de taalinstelling, daar was dus gewoon ook een optie "Nederlands, Verenigde Staten", Na het wijzigen was het toetsenbord nog eens naar NL versprongen. Ik hoop dat dat na een reboot opgelost is (het was gisteren laat, ik zit nu aan m'n PC, zal het later checken. Ik had je berichtje gisteren al gezien maar kon toen niet reageren omdat ik mezelf niet ingelogd kreeg op het forum via die asus. /edit: Inmiddels gechecked na reboot standaard VS toetsenbord, en ik kon dat NL toetsenbord gewoon verwijderen toen het niet meer standaard was, nogmaals bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...