Ga naar inhoud

ten eerste hallo allemaal..


Aanbevolen berichten

Hoi, ik had n kort vraagje, maar wou eerst ff melden dat ik dit forum met regelmaat met veel plezier lees,en nou mezelf toch maar eens geregistreerd heb (ik ben nl. niet zo van dat "getyp" op forums vandaar)maar stuitte nu op n probleempje dat ik niet zo gauw kon vinden op de site hier, dus gooi ik het maar ff op de "virtuele" tafel hier.. Ik kwam bij het openen van n download (n wordpress pakketje) het volgende probleempje tegen ; (ik heb sinds n paar weken windows 7 lopen,en kwam dit nog niet eerder tegen,alhoewel ik toch best regelmatig wat download) Ik zag dat, toen ik n file in kladblok wou openen om aan te passen dat hij aangaf(via eigenschappen) "dit bestand wordt mogelijk geblokkeerd omdat het mogelijk van een andere computer afkomt"..en bij controle dat dat dus bij iedere file, in iedere map wordt vermeldt... Moet ik dit nu oplossen door alle files, van iedere map, een voor een via eigenschappen te de-blokkeren? Even wat ter verduidelijking, voordat het zo'n megalange thread wordt; Het ligt niet aan de firewall(de software-firewall dan) en/of blokkade via antivirus, firewall staat uit/af, antivirus heb ik niet.... dus die blokkeren niets.. ("waarom heb je geen anti-virus" of "je firewall staat uit? Waarom?") tja...daarom..lol maar goed, ik dacht aan misschien iets bij de "geavanceerde firewall instellingen ofzo..? nieuw beleids-regel maken..? zoiets..? Alvast bedankt..! groetjes vervoort020
Link naar reactie
[quote:85739c9698]Het ligt niet aan de firewall(de software-firewall dan) en/of blokkade via antivirus, firewall staat uit/af, antivirus heb ik niet.... dus die blokkeren niets.. ("waarom heb je geen anti-virus" of "je firewall staat uit? Waarom?") tja...daarom..lol [/quote:85739c9698]En jij verwacht een antwoord?
Link naar reactie
Hihi, je schrijft als een hoelepetoeter. :D Ik heb even gekeken bij de Eigenschappen van een rar-bestand, een bijlage van een email uit een ver land. Daar stond dat verhaal ook. Lekker laten staan! Overigens, gedownloade zaken checken op virussen doe je door te uploaden naar Virustotal.com, wel zo verstandig. En verder wens ik je nog ontiegelijk veel lol zonder een antivirus beveiliging op je PC :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
de laatste tijd is er veel spam van U.P.S., Duitse Lotterie, Ing-bank, etc. met de mededeling dat er een bestelling voor je is en dat je een bijlage met een zip of een rar kunt openen. Ik opende zo'n zip één keer via mijn webmail waar ik binnenkomende post selecteer, en: meteen virus-alarm. Dus: NIET openen (sowieso geen mail van onbekenden).
Link naar reactie
Neem echt een vrusscanner, gewoon avast ofzo dit helpt je al en is helemaal gratis. Over die fake mails, dat zijn internetcriminelen. ik kreeg laatst ook een mailtje van de ''ING'' ik ging is even kijken hoe die website in elkaar zat. het stond op een naam van een nederlander de website was gemaakt in india en stond op een amerikaanse server. deze site's bestaan een klein maandje en daarna worden ze gedelete. dan nog een tip: instaleer een veiligheidschecker in je browser die laat zien wat voorn reputatie ie heeft. (kan via windows maar ook met een ander programma zet ik er later bij)
Link naar reactie
Windows herkent wanneer bestanden van een andere computer vandaan komen. Deze bestanden krijgen dan een soort van "tag" mee. Deze bestanden hebben apparte bestandsmachtigingen. In de meeste gevallen is dit geen probleem. Echter, wanneer dit een bestand is welke software installeerd, of bijvoorbeeld een registerkey die voor een bepaald probleem/ feature uitgevoerd moet worden, dan dient dit kenmerk verwijderd te worden. U geeft aan dat u dit kenmerk bij verschillende bestandenziet staan. Komen al deze bestanden uit dezelfde zip/ rar map? Zoja, dan kunt u de originele zip/rar map rechtsklikken en het kenmerk uit de eigenschappen weghalen. Daarna kunt u de zip/ rar opnieuw uitpakken. Als u geen hinder ondervindt hoeft u hier eigenlijk niets mee te doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...