Ga naar inhoud

[XP] mapinstellingen worden niet opgeslagen


Aanbevolen berichten

Als ik in een map bij 'weergave' de weergave optie wijzig (van bijvoorbeeld tegels naar lijst), vervolgens de map sluit of terug ga naar een vorige map en vervolgens de map met de eerder gewijzigde weergave weer open, heeft hij deze weergave niet opgeslagen, maar is het weer de oude weergave. Onder extra --> mapopties --> tabblad weergave: heb ik reeds geprobeerd het selectievakje bij de optie "De weergave-instellingen van elke map opslaan aan en uitgevinkt, maar dat maakt geen verschil. Hij slaat het gewoon niet op. Graag hulp.
Link naar reactie
Remco, 'k weet niet of het hier aan ligt, maar je kan het maar eens proberen. (maak vooraf een herstelpunt aan, maar dat weet je al wel) Windows (het gaat hier nog over XP) kan maar weergave-instellingen bewaren van 400 mappen, als deze 400 mappen bereikt zijn zou windows de oude instellingen moeten wissen om de instellingen van nieuwe mappen te bewaren. Maar hier loopt het dikwijls mis eens deze 400 bereikt zijn, waardoor Windows de instellingen niet meer bij houd. Daarom kan je best een oude tweak van Delorean gebruiken : Zet het volgende in een txt-bestand en hernoem het naar een .reg - bestand: Windows Registry Editor Version 5.00 [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU] [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags] [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell] "BagMRU Size"=dword:00001f40 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam] "BagMRU Size"=dword:00001f40 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "NoSaveSettings"=dword:00000000 Laat dit regje dan uitvoeren. In verband hiermee las ik later nog een bemerking van Spotlight: Voor latere regedit-versies (is het vorige voor regedit 5.0?): "Ik had deze topic al opgezocht maar dacht dat deze niet zou lukken omdat deze voor regedit versie 5 was. Ik heb deze eens goed bestudeerd en ik heb zelf in register editor de NoSaveSettings naar 00 00 00 00 gebracht. (de rest was na controle al dezelfde instellingen.) Nog even naar mapopties gegaan en daar het vinkje uit en aangevinkt en daar is mijn oplossing. (vinkje: bij "weergave instellingen vastzetten bij iedere map") (Spotlight) Je ziet maar wat je ermee kan en of het hiermee opgelost is. (het kan natuurlijk ook dat het aan iets anders ligt) succes !
Link naar reactie
Register-klooien ben ik niet bang voor, maar gebruik het liever pas als laatste mogelijkheid. Daarbij weet ik niet of ik reeds 400 mappen bereikt heb (kan ik dit nakijken en zo ja, hoe?). Als ik in mijn documenten 3 na elkaar onderliggen mappen een andere weergave geef, mijn documenten sluit en de mappen achtereenvolgens open, dan onthoud hij het wel. Alleen op mijn USB-stick onthoud hij het niet. Kan hier het probleem liggen?
Link naar reactie
dus het gaat alleen om het stickje...?? probeer dan eens in schijfbeheer een vaste letter toe te wijzen aan die stick. mijn "hoofdstick" heeft vast de letter z: en de verkenner onthoudt daarvan de weergave. (lijkt ook wel logisch: onder welk herkenningsitem zou dat dan voor willekeurige stickjes moeten worden opgeslagen...)
Link naar reactie
helpt niet....? Ik ga naar waar je zegt, dan doe ik rechtsklik op het stickje --> stationsletter en paden wijzigen en dan staat er al "H:"....als ik die dan verwijder en nieuw toevoeg, functioneert het nog niet....ook niet als ik een andere letter toewijs en het stickje veilig verwijder en weer aansluit.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...