Ga naar inhoud

Mappen en bestanden niet te openen


Aanbevolen berichten

Helaas, het lost het probleem niet op. Ik krijg namelijk een nieuwe waarschuwing op het beeld voor elk document dat in de mappen zit. De foutmelding gaat als volgt: Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op D:\$RECYCLE.BIN Toegang geweigerd. Doorgaan of Annuleren. Ik heb op doorgaan geklikt, maar dat moet ik voor elk document in elke map doen. Dat is ook geen doen. Zijn er nog meer tips? Het probleem doet zich alleen met de D-partitie voor. De mappen en bestanden op de externe schijf zijn zonder problemen benaderbaar. Nee, toch niet, ik zie net dat bestanden op de C-partitie waar ik Windows Vista op heb staan ook niet zonder meer te openen zijn. Wat een gedoe!! Ineke
Link naar reactie
Dag Stef, Bedankt voor de tip. Het leek goed te gaan in het begin, maar ik krijg wel honderden meldingen dat ik geen toegang heb. Ben ik eindelijk in de map. Moet ik het ook met alle submappen daarin ook doen. Dat is me nogal een karwei. Vervolgens kunnen de bestanden in die mappen ook weer niet open. Ik zag dat ik per ongeluk een nieuw onderwerp had aangemaakt. De voorgeschiedenis had ik al in een ander bericht omschreven. Ik had dus mijn computer opnieuw geïnstalleerd. Op C Vista. Op D heb ik data en op E staat Windows 7. Dat heeft een hele tijd prima gewerkt. De laatste tijd klapte de boel er alleen heel vaak uit. Ik besloot toen een nieuwe verse installatie te doen. Ik krijg nu spijt dat ik dat gedaan heb, want nu kan ik niet meer in mijn mappen en dus ook niet in mijn bestanden komen. Alle mappen en bestanden de voorgestelde behandeling geven is echt te veel werk. Ik snap niet waardoor dit heeft kunnen gebeuren. het is niet de eerste keer geweest dat ik een computer opnieuw geïnstalleerd heb. Heb ik dan deze keer ergens een fout gemaakt? Zo ja, wat en waar dan? Heb je nog tips? Ineke
Link naar reactie
ik vrees dat het modderen blijft... je hebt wellicht de boel niet grondig genoeg opgeruimd voor je ging # herinstalleren". wat ik zou doen: alle data veilig stellen op een externe disk. de interne disk geheel leeg maken, partities even verwijderen, een snelle format, opnieuw partitioneren en de hele bups opnieuw installeren. en vraag je af of je vista inderdaad opnieuw nodig hebt... zo niet, laat dat dan zitten.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik was gisteravond ten einde raad. Een nachtje slapen blijft toch soms weer nuttig voor dit soort problemen. Vanmorgen heb ik alles van de D partitie gekopieerd naar de E partitie. Daar geprobeerd de bestanden te openen. En wat bleek? Alles was normaal toegankelijk. Toen de boel terug gekopieerd naar D. En daar was toen ook alles gewoon te openen. Ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal, maar mijn man zegt altijd: "Vraag me niet hoe het kan, maar profiteer ervan". Vista heb ik nog nodig omdat op mijn werk daar nog driftig gebruik van wordt gemaakt. Zodra ze daar verstandig worden, verdwijnt Vista ook van mijn computer. Nog bedankt voor het meedenken. Groet, Ineke
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...