Ga naar inhoud

foutcode 80073701 bij SP1


Aanbevolen berichten

Bij het downloaden van SP1 krijg ik de volgende foutcode 80073701. Ook IE9 (over IE8) geeft een foutcode 800F081E. Medion computer Akoya P4204D, Windows 7, Ziggo internetbeveiliging. Fix-it geprobeerd, met en zonder Ziggi firewall. Video accelerator uitgezet. Medion helpdesk adviseert om de pc naar de fabrieksinstelling terug te zetten. Dit is zeer ingrijpend en dan ben ik ook alle instellingen kwijt. Op diverse fora staan meldingen van mensen, die dat hebben gedaan, maar het hielp niet. Ik zie dat dus niet zitten. Een hot-fix van Medion helpt ook niet. Microsoft verwijst weer naar Medion en Medion wil terug naar fabrieksinstelling. Een pad stelling. Weet u nog een oplossing? P.s. een maand geleden heb ik dit probleem ook al gemeld, helaas zonder oplossing.
Link naar reactie
Dat je door medion wordt door verwezen naar mircosoft is onzin, want de fabrikant (in deze medion) is verantwoordelijk hiervoor. Je software is een OEM versie en die ondersteund microsoft niet. Dus als ik jou was zou ik toch maar weer contact met medion opnemen met dit probleem. Ik heb gelezen dat bij sommige de hotfix die medion wel werkt, maar dus niet bij iedereen. Het schijnt wel dat de hotfix is aangepast dus hier onder de hotfix http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/software_details.php?did=9753
Link naar reactie
Bij MEDION staat op de website een SP1-FIX, je hoeft niets terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Er is een fix voor 32bit en 64bit windows 7 systemen. Die oplossingen die in MS groepen worden voorgesteld werken niet. Van de installaties worden log bestanden bijgehouden. Als je met de zoekfuncite het logbestand opzoekt waarbij je foutcode optreedt, zie je wat de reden of aanleiding van de fout is. Als je installeert over updates die foutgegaan zijn, krijg je ook soms andere fouten erbij..... Hier de [b:ea4b257a44]oplossing van het probleem [/b:ea4b257a44]met [b:ea4b257a44]error code: 80070003.[/b:ea4b257a44] De SP!-fix fix lost het probleem zo op. Ga op de website naar Service. Kies je PC model, Staat de SP1-fix er niet bij, kijk dan eens bij de andere Medion modellen. Als je model niet in modellijst staat kan je via je serienummer of MSN op de sticker van je PC bij de info komen. De fix werkt met windows online update service en met het SP1 pack dat je in totaliteit kan downloaden en later kan installeren. Ik heb dit op Medion systemen met W7 32/64bit gedaan en dat werkt vlekkeloos.
Link naar reactie
De Windows 7 op een Medion PC is een OEM versie. Voor de support is niet Microsoft maar Medion verantwoordelijk. V.w.b. de Medion support voor de oplossing van het SP1 upgrade probleem werkt de onderstaande hotfix. Als je model nummer niet vermeld wordt, dan kan je zoals hierboven aangegeven via je MSN nummer bij de fix komen. De fix die naar de meeste PC's verwijst voor het probleem met de SP1 update is SP1Fix te vinden op: zie: http://www.medion.com/nl/service/start/_product.php?msn=10013937&gid=2 Gekozen voorbeeld: met MSN 1001393 of P6310 MEDION AKOYA P6310 D (MD 8342) A-NL Kies Software Kies SP1 Hotfix.
Link naar reactie
Ik reageerde op de Windows 7 SP1 upgrade problematiek met Medion PC's waarnaar gerefereerd werd. Dat is dus foutcode: [b:e27e26fded]80070003[/b:e27e26fded]. Dat specifieke probleem wordt met deze fix opgelost. Je hebt echter al eerder een ander probleem en dat is foutcode [b:e27e26fded] 80073701[/b:e27e26fded] en die koppel je aan SP1. Het heeft weinig zin om SP1 te installeren als het probleem met 80073701 bestaat. Dat is vragen om problemen. Als je originele Windows 7 DVD/CD hebt kan je het probleem met behoud van instellingen oplossen. Heb je alleen een recovery schijf en daarvan een image op Cd/DVD dan zal dat niet werken. Er zijn Windows 7 OEM CD/DVD te koop die geleverd worden bij OEM PC's. Die zijn ook los te koop. Dat kost rond de E 100. De snelste manier om dit probleem op te lossen kost geen geld, dat is als je geen CD/DVD met originele Windows 7 hebt, een herinstallatie. Maak vooraf een backup van de gegevens die je geinstalleerd hebt. Je installeert de handel dan zo opnieuw. Het alternatief is: Je kan de meeste updates die je geinstalleerd hebt zichtbaar maken via windows updates. Zoek daar eens naar de installatie van een update die foutging. Je kan dan alle updates verwijderen t/m de update die foutging. Sluit windows 7 af en start weer op. Kijk met windows update naar de lijst met updates die vanaf dit punt geinstalleerd MOETEN worden, dus niet wat je zelf nodig vindt. Installeer daarna stap voor stap in tijdsvolgorde van de updates steeds een of enkele updates. Controleer of die goed gaan. Gaat dat goed, steeds weer update(s) toevoegen, niet de hele handel in een keer. Komt daarna de foutcode 80073701, dan niet doorgaan met andere updates, maar dit probleem oplossen. Het kan ook zijn dat het probleem niet meer optreedt. Installeer dan de updates tot aan de SP1 update. (dus SP1 niet installeren). Op dit punt kan je een backup maken (iso) van windows 7. Die kan je als het foutgaat als vertrekpunt gebruiken voor herstel. Als de SP1 update fout zou gaan, installeer dan de SP1 fix zoals aangegeven. SP1 wordt dan probleemloos geinstalleerd. De andere updates gaan dan ook goed.
Link naar reactie
Het is eindelijk gelukt. Beveiliging uit (van Ziggo). Windows 7 backup schijf: herstellen met behoud van instellingen, daarna een heleboel updates via windows update met onder andere SP1 en IE9. De Ziggo beveiliging werkte niet meer en heb ik opnieuw gedownload. Al met al heeft het 2 maanden geduurd voor ik het juiste advies kreeg van mssupport.microsoft.com met behoud van mijn instellingen. De Medion helpdesk wilde maar steeds terug naar de fabrieksinstellingen en dan waren al mijn instellingen weg. Bedankt voor alle hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...